|
|
امروز: دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۳۱۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
ما هنوز نمی دانیم این مساله چه نوع تبعاتی را کلید خواهد زد اما ما شاهد بودیم که واکنش اولیه به بیانیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشداری قاطع نسبت به نقض مستقیم توافقات دوحه با همه تبعات مرتبط با آن بود.

نماینده ویژه روسیه برای افغانستان از نگرانی کشورش از بابت کوتاهی آمریکا در خارج ساختن سربازانش از افغانستان تا ضرب الاجل اول مه صحبت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ضمیر کابلوف نماینده ویژه روسیه برای افغانستان امروز سه شنبه در حاشیه کنفرانس موسوم به "قلب آسیا" گفت، کشورش نگران تبعات سیاسی هرگونه کوتاهی واشنگتن در خارج ساختن سربازانش از افغانستان تا ضرب الاجل اول مه است.

 اظهار کرد: ما هنوز نمی دانیم این مساله چه نوع تبعاتی را کلید خواهد زد اما ما شاهد بودیم که واکنش اولیه به بیانیه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هشداری قاطع نسبت به نقض مستقیم توافقات دوحه با همه تبعات مرتبط با آن بود.

این دیپلمات متذکر شد،‌ روسیه باید به شکل جامع بیانیه بایدن را مطالعه کند.

چند روز پیش جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری گفت، واشنگتن ممکن است "به لحاظ دلایل تاکتیکی" ضرب الاجل اول مه را عملی نکند. طالبان افغانستان آمادگی خود را برای شروع حمله به سربازان خارجی مستقر در افغانستان در صورتی که روند خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تا اول مه طبق توافقات دوحه تکمیل نشود، اعلام کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین