کد خبر: ۳۱۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
این ایالت با ۹۰ میلیون جمعیت، پرجمعیت‌ترین ایالت هند به شمار می‌رود و پیروزی در آن برای کنترل مجلس علیای پارلمان فدرال که اعضایشان به دست مجالس‌ ایالتی تعیین می‌شوند، حیاتی است.

 رای‌گیری در انتخابات ایالتی هند امروز (شنبه) در آسام و بنگال غربی آغاز شد و نشان خواهد داد که میزان حمایت‌ها از نخست‌وزیری نارندرا مودی در پی شیوع کرونا و ماه‌ها اعتراض کشاورزان علیه اصلاحات جنجالی چه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، سلطه نارندرا مودی که در سال ۲۰۱۹ برای دومین دوره پنج ساله مجددا به نخست‌وزیری برگزیده شد، هدف تهدید قرار ندارد اما این انتخابات در دو ایالت شرقی اولین موارد از زمان وقوع اعتراضات کشاورزان است که عمدتا در شمال و اطراف دهلی‌نو برگزار می‌شد.

این اولین مرحله رای‌گیری در هر دو ایالت است و نتایج آن تا ماه‌ها مشخص نخواهد شد.

با وجود نگرانی‌ها در مورد ویروس کرونا، سیاستمداران در مسیر مبارزات انتخاباتی خودشان معمولاً توجه کافی به فاصله اجتماعی نشان نمی‌دادند، اما در حالی که روز شنبه مردم در صف‌های طولانی خارج از مراکز رای‌گیری در بنگال غربی منتظر بودند، پرسنل امنیتی و کارکنان حوزه‌ها ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش توزیع کردند.

مودی و آمیت شاه، وزیر کشور او از طرف حزب بهاراتیا جاناتا در بنگال غربی تبلیغ می‌کردند و سیاستمداران محلی را از حزب کنگره ترینامول برحذر می‌داشتند. این حزب تحت رهبری ماماتا بانرجی است که از سال ۲۰۱۱ سروزیر بوده است.

یک معلم بازنشسته که در صفی طولانی برای رای دادن ایستاده بود، به رویترز گفت: اصلی‌ترین احزاب رقیب این بار قوی هستند و برآورد نتایج دشوار است.

حزب بهاراتیا جاناتا اکنون کنترل ده‌ها مورد از ۲۸ ایالت هند را در دست دارد و مابقی آنها در اختیار شرکای ائتلافی دیگر است. اما این حزب هرگز در بنگال غربی که بیش از سه دهه مقر کمونیست‌ها بود، پیروز نشد و تحلیلگران می‌گویند که پیروزی بهاراتیا جاناتا به بانرجی  موجب می‌شود تا به اپوزیسیون لطمه وارد شود.

این ایالت با ۹۰ میلیون جمعیت، پرجمعیت‌ترین ایالت هند به شمار می‌رود و پیروزی در آن برای کنترل مجلس علیای پارلمان فدرال که اعضایشان به دست مجالس‌ ایالتی تعیین می‌شوند، حیاتی است.

در ایالت آسام که ائتلاف تحت رهبری بهاراتیا جاناتا قصد دارد برای بار دوم پیروز شود، رای‌گیری بسیار زود آغاز شد. زنان پیش از آغاز به کار شعب در ساعت هفت صبح به وقت محلی، مقابل مراکز رای‌گیری صف کشیدند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین