|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۳۱۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
مارکل که «دوشس ساسکس» لقب دارد، دراین مصاحبه که از سوی نزدیک به ۱۲.۳ میلیون نفر در انگلیس مشاهده شد، گفته که شرایط در خانواده سلطنتی برای وی به اندازه ای خفقان آور بوده که به فکر خودکشی افتاده بود.

  درحالی که هنوز اتهامات عروس ولیعهد انگلیس در خصوص رفتارهای نژادپرستانه خاندان سلطنتی در فضای افکار عمومی این کشور فروکش نکرده است، پلیس اسکاتلند از کشف شی مشکوک در نزدیکی اقامتگاه رسمی ملکه الیزابت، در شهر ادینبرو خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پلیس اعلام کرد که ساعت ۲۰ و ۵۰ دقیقه دیشب (چهارشنبه)  در محل کاخ هالیرود حاضر شد و تیم خنثی کننده بمب برای بررسی شی مشکوک دست به کار شدند. شی مذکور پس از انجام تحقیقات و اینکه به حالت ایمن درآمد، از محل جا به جا شد.

به گفته پلیس، یک فرد ۳۹ ساله در ظن ارتباط با این حادثه بازداشت شده است. جزییات بیشتری درباره هویت و انگیزه او در دست نیست.

این تحول چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد هری نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل در مصاحبه‌ای مفصل با یک شبکه خبری آمریکایی، خانواده سلطنتی انگلیس را به نژادپرستی نهادینه و دروغگویی متهم کردند.

مارکل که «دوشس ساسکس» لقب  دارد، دراین مصاحبه که از سوی نزدیک به ۱۲.۳ میلیون نفر در انگلیس مشاهده شد، گفته که شرایط در خانواده سلطنتی برای وی به اندازه ای خفقان آور بوده که به فکر خودکشی افتاده بود.

مارکل در بخشی از این  مصاحبه  خانواده سلطنتی را به  نژادپرستی متهم کرده و گفته که آن‌ها تا پیش از به دنیا آمدن فرزندش «آرچی» (Archie's) «نسبت به رنگ پوست این کودک که تا چه اندازه می تواند  «سیاه» باشد – پدر سفید و مادر سیاهپوست دورگه – ابراز نگرانی می کردند.»

رسانه‌های انگلیس می‌گویند که این اظهارات، تاج و تخت ملکه الیزابت را با بدترین بحران ۸۵ سال گذشته روبرو کرده و باعث تعمیق شکاف بین طرفداران نظام سلطنتی و جمهوری در این کشور شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین