|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۳۱۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹
امروز تنها در مناطقی از شمال غرب کشور استان‌هایی مثل آذربایجان غربی شرقی اردبیل و مناطق غربی ارتفاعات البرز احتمال بارندگی به شکل خفیف وجود دارد و در ارتفاعات برف خواهیم داشت. فردا علاوه بر این مناطق در غرب و جنوب غرب به ویژه دامنه‌های زاگرس هم شرایط بارندگی مهیاست.

صدا و سیما: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طبق نقشه‌های هواشناسی در بیشتر مناطق کشور افزایش نسبی دما آغاز شده است.

معصومه احمدی، افزود: آخرین اطلاعات از نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز در بیشتر مناطق کشور به ویژه در کلان شهر‌ها و نواحی صنعتی و پر جمعیت جوی آرام و پایدار حاکم است؛ بنابراین افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و آسمانی غبارآلود در این مناطق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: امروز تنها در مناطقی از شمال غرب کشور استان‌هایی مثل آذربایجان غربی شرقی اردبیل و مناطق غربی ارتفاعات البرز احتمال بارندگی به شکل خفیف وجود دارد و در ارتفاعات برف خواهیم داشت. فردا علاوه بر این مناطق در غرب و جنوب غرب به ویژه دامنه‌های زاگرس هم شرایط بارندگی مهیاست.

احمدی گفت: انتظار می‌رود افزایش سرعت وزش باد باز هم در مناطقی از جنوب غرب و غرب و همینطور مرکز و شرق کشور رخ دهد به خصوص در مناطق شرقی و جنوب شرقی منجر به خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا شود و در استان‌هایی مثل کرمان و سیستان و بلوچستان کاهش یابد.

کارشناس هواشناسی افزود: به لحاظ شرایط دمایی افزایش نسبی دما آغاز شده است و در بیشتر مناطق کشور از برودت و سرمای هوا کاسته می‌شود. روند افزایش دما تا پایان هفته در بیشتر مناطق کشور به خصوص در مناطق شمالی و شمال شرق رخ می‌دهد. این افزایش دما محسوس و قابل توجه است و تا ۱۵ درجه می‌رود که منجر به ذوب برف و پدیده بهمن خواهد شد.

وی گفت: این شرایط خطرناک است، زیرا ذوب برف منجر به بالا آمدن آب رودخانه‌های محلی در برخی مناطق شمالی کشور خواهد شد.

احمدی افزود: در پایتخت رشد ابر و غبار صبح گاهی خواهیم داشت و روند افزایش نسبی هوا تا پایان هفته ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین