|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۳۱۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۱
منبع رسانه‌ای سوریه این ادعاها را کذب خواند و گفت که «به هیچ وجه» سوریه از هیچ شخصیتی اسرائیلی به اراضیش دعوت نکرده و این «شخصیت‌های اسرائیلی» بودند که خواستار سفر به سوریه شده بودند.

 فارس: منبعی رسانه‌ای در سوریه ادعاهای مربوط به اینکه این کشور و رژیم صهیونیستی به دنبال عادی‌سازی روابط با یکدیگر هستند را رد کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) شنبه‌ شب به نقل از این منبع گزارش داد: «موضع سوریه همواره در تعامل با این مسئله آشکار و شفاف بوده سوریه حتی یک روز هم مسیر مذاکرات سری با رژیم صهیونیستی را در پیش نگرفته است و این موضع، برآمده از این باور بوده است که هرگونه مذاکره باید به نفع سوریه و ملت سوریه باشد».

منبع سانا افزود: «هر کاری سوریه در گذشته انجام داده (در تعامل با رژیم تل‌آویو)، آشکار بوده و در حال حاضر و آینده نیز آشکار خواهد بود. لذا هر حرف و حدیثی درباره مذاکره یا گفت‌وگوهای مخفی بین سوریه و رژیم صهیونیستی چیزی بیشتر از جز دروغ‌های ساختگی رسانه‌ای و سیاسی نیست».

دیروز جمعه یک خاخام صهیونیست در یکی از برنامه‌های شبکه «روسیا الیوم» به نام «ایلی عبادی» مدعی شده بود که به سوریه دعوت شده و مذاکرات سری و شخصی بین دمشق و تل‌‌آویو به منظور امضای توافق صلح در حال اجراست.

منبع رسانه‌ای سوریه این ادعاها را کذب خواند و گفت که «به هیچ وجه» سوریه از هیچ شخصیتی اسرائیلی به اراضیش دعوت نکرده و این «شخصیت‌های اسرائیلی» بودند که خواستار سفر به سوریه شده بودند.

از تابستان گذشته تا به امروز، چهار کشور عربیَ، امارات، بحرین، سودان و مغرب با رژیم صهیونیستی اقدام به عادی‌سازی روابط کرده و برخی تا مرحله افتتاح متقابل سفارت پیش رفته‌اند.

این اواخر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال سفر به امارات است که بارها به دلیلی لغو شده است که آخرین بار آن پنجشنبه گذشته بود که به دنبال مخالفت أمان با عبور هواپیمای او از آسمان اردن این سفر لغو شد. رسانه‌های صهیونیستی نوشتند که احتمالا نتانیاهو در این سفر با وساطت ولی عهد ابوظبی با محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کنند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین