|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۳۱۷۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز تغییر اهداف آموزش و پرورش و اولویت‌ها را غفلت اصلی از رسالت دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: هیچ نهادی بالقوه‌تر از آموزش و پرورش نیست.

  وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه جهش تعلیم و تربیت در دوران کرونا به دست فرهنگیان راهبری می‌شود، گفت: کرونا یک جهش را رقم زد و ما باید راهبران این جهش باشیم.

محسن حاجی میرزایی روز دوشنبه در اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش استان در محل باشگاه فرهنگیان تبریز تغییر اهداف آموزش و پرورش و اولویت‌ها را غفلت اصلی از رسالت دستگاه تعلیم و تربیت عنوان کرد و گفت: هیچ نهادی بالقوه‌تر از آموزش و پرورش نیست.

وی، دستگاه تعلیم و تربیت را رکن اصلی کشور دانست و افزود: اهداف نظام و آرمان امام و انقلاب در این نهاد به انجام می‌رسد.

وی با مطرح کردن این سوال که "توجه کنیم ماموریت اصلی ما چیست؟"، بیان کرد: باید گفتمان را معطوف به مسائل مهم آموزش و پرورش کنیم.

حاجی میرزایی، تحول در آموزش و پرورش را مشروط بر تحول نیروی انسانی سیستم عنوان کرد و گفت: باید بر توان و پتانسیل خود اتکا کنیم و از همه توانایی‌های خود حداکثر بهره را ببریم.

وی با اشاره به تاثیراتی که بحران کرونا بر امر آموزش گذاشت، یادآور شد: این پیشامد توجه مردم به آموزش و پرورش و تلاش‌های معلمان و فرهنگیان را شفاف‌تر کرده است.

وزیر آموزش و پرورش، تغییر و تحول با کیفیت را منوط به معلم با کیفیت دانست و گفت: باید نوع نگرش به مسائل تغییر یابد و انعطاف داشتن در مسیر راه مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این اجلاس گفت: به همت مدیران نواحی و مناطق توانستیم در زیست بوم جدید شرایط عملکرد خوبی داشته ‌باشیم، به طوری که کسب رتبه اول در جذب پیش دبستانی، رتبه دوم‌ نانو، پیشتاز در تولید محتوا و اجرای طرح آجر به آجر به یاری مدیران محقق شد.

به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان، جعفر پاشایی اضافه کرد: نظارت فرآیندی بر آموزش غیرحضوری(سنجشگران کیفیت آموزش مجازی) در فاز اول انجام پذیرفته و فاز دوم در حال انجام و فاز سوم در آینده انجام خواهد گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین