کد خبر: ۳۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
دولت محترم فعلی نیز نهایت سعی و همت خود را بر این امر نهاده است تا تمامی جناح ها و افراد مخالف سیاست های دولت را به هر طریق ممکن با عقاید خود و ملت ایران همسو سازد و مسلما در صورت نیاز عوامل و کسانی را که مخالف سعادت و پیشرفت ایران حرکت نمایند به مردم معرفی خواهد نمود تا مردم در مورد آنها تصمیم بگیرند .
روزنامه «مردم سالاری در سرمقاله خود  به قلم «انوشیروان پارسا» نوشت :

مردم سالاری نیاز ضروری هر ملت است و آزادی بیان ، آزادی و امنیت اجتماعی و امنیت اقتصادی ، عدم وجود فساد ، آرامش روانی جامعه و حفظ منافع ملی و ... جزیی از خواسته های هر ملتی در پرتو دموکراسی خواهی است . علاوه بر این موارد پرسش و انتقاد از اشخاص و مسوولین حق مسلم هر جامعه است که این حق مسلم را می توان زمینه ای برای انجام امر به معروف و نهی از منکر سازنده دانست و اینچنین عملکرد و نقد هایی باعث پیشرفت جامعه و جلوگیری از فساد اداری و مالی می گردد.

در ایران هم بالاترین مقامی که توسط انتخابات مستقیم مردمی منصوب می گردد رئیس جمهور است و چنانچه انتقاداتی از طرف مردم یا مسوولین صورت می گیرد دلیل بر کوتاهی دیوار دولت نیست بلکه جایگاه دولت را در ایران مشخص می سازد که همگان بعنوان بالاترین مقام اجرایی و منتخب ملت، رئیس جمهور را مسوول تمام داشته و نداشته های سیاسی و اقتصادی خود می دانند و همین امر نیز باعث گردیده که نامزد های ریاست جمهوری در وعده های انتخاباتی ، بهبود وضعیت اقتصادی و سیاسی را (از قیمت گوجه و نان گرفته تا انرژی هسته ای ) وعده می دهند.

دولت محترم فعلی نیز نهایت سعی و همت خود را بر این امر نهاده است تا تمامی جناح ها و افراد مخالف سیاست های دولت را به هر طریق ممکن با عقاید خود و ملت ایران همسو سازد و مسلما در صورت نیاز عوامل و کسانی را که مخالف سعادت و پیشرفت ایران حرکت نمایند به مردم معرفی خواهد نمود تا مردم در مورد آنها تصمیم بگیرند . با این حال گاهی ذهنیت جامعه به این سو گرایش پیدا کند که گرانی بیش از 30 درصدی نان و احتمال افزایش 35 تا 40 درصدی قیمت آب و برق و حامل های انرژی در سال آینده و همچنین اعلام نظر وزیر اقتصاد در مورد گرانی قیمت دلار در دولت جدید ، چیزی است شبیه همان اقدامات دولت و شخص احمدی نژاد که به بهانه آوردن پول نفت بر سر سفره ها ، بر سر مردم آورد و به دلیل اسراف نان از طرف مردم قیمت نان را گران کرد و در عین حال گرانی دلار و تورم ناشی را حباب می دانست !

این در حالی است که عموم صاحب نظران می دانند که دولت آقای روحانی شانی فراتر از این دارد که پا جای پای دولت گذشته بگذارد و چنین برداشتی درست نیست اما این ذهنیت در ذهن بعضی از افراد جامعه شکل گرفته و باید دولت برای رفع آن بکوشد. دولت جدید که روزی به نام دولت تدبیر و امید و با کلیدی در دست شعار های انتخاباتی سر می داد مطمئنا به مشکلات سیاسی و اقتصادی ایران واقف بوده و هست و علاوه بر اینکه رفع مشکلات اقتصادی مردم را مد نظر دارد هرگز با انتقاد و اعتراض شکننده مخالفین از زیر بار مسوولیت ها شانه خالی نکرده و به قول معروف توپ را به زمین دیگران نمی اندازد و پاسخگویی به مردم هم در همین راستا است .

نکته دیگر این که هر چند دولت موفقیت های بسیاری در زمینه های اقتصادی و مذاکرات هسته ای بدست آورده اما باید تاکید کرد که مشکلات واقعی کشور فقط تحریم ها و انرژی هسته ای نیست بلکه انحصار طلبی برخی تولید کنندگان و قدرت طلبی واردکنندگان برخی اجناس بی کیفیت خارجی و سوء استفاده برخی افراد سود جو که همیشه منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح داده اند هم باعث گردید تا ریشه تولیدات داخلی خشک شود و باید چشم به نوسانات قیمت دلار و نفت بدوزیم تا بتوانیم برای امورات کشور برنامه ریزی کنیم ، و دولت باید با دور اندیشی و تدبیر درست دوباره فرهنگ تولید را در ایران زنده گرداند تا باشد که بدین ترتیب ایران مصرف کننده امروز به همان ایران تولید کننده دیروز مبدل شود . این تنها راهکار نجات اقتصاد و جلوگیری از اتکای چرخه اقتصادی به نفت است ؛ امری که به نظر می رسد در مدت یک سال و نیم گذشته آنطور که باید و شاید مورد توجه دولت نبوده و امید است با کمرنگ شدن مشکلات بین المللی ، این موضوع هم مورد توجه بیشتر قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین