|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
شهرستان‌های بندر لنگه، بندر خمیر، جاسک، حاجی آباد، بستک، پاویان، میناب و جزیره کیش، قشم و هرمز در این استان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی بیماری قرار دارند و در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

 سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح وضعیت بیماری کووید۱۹ در استان هرمزگان، گفت: با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری در شیوع بیماری کرونا از هموطنان می‌خواهیم از سفر به شهرستان‌ها و جزایر استان هرمزگان خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری، گفت: علی‌رغم آنکه میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری و میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در استان هرمزگان پایین تر از متوسط کشوری است، اما در مجموع وضعیت بیماری در استان ناپایدار، حساس و شکننده است.

وی افزود: شهرستان‌های بندر لنگه، بندر خمیر، جاسک، حاجی آباد، بستک، پاویان، میناب و جزیره کیش، قشم و هرمز در این استان در وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت آبی بیماری قرار دارند و در حال حاضر ۱۰۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این استان بستری هستند که ۲۴ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

لاری بیان کرد: از نکات قوت مدیریت کرونا در استان هرمزگان می‌توان به انجام تست کووید۱۹ با هزینه شخصی از مسافرین جزیره کیش، قشم و هرمز اشاره کرد. بر اساس این طرح هرگونه عزیمت مسافرین به جزایر یاد شده از محل اسکله‌های شهید حقانی، چارک و بندرپل مستلزم ارائه نتایج آزمایش تست منفی کرونا است. امیدواریم با همکاری مردم شاهد بهبود وضعیت در این استان باشیم و با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری در شیوع بیماری کرونا از هموطنان می‌خواهیم از سفر به شهرستان‌ها و جزایر استان هرمزگان خودداری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین