|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۳۱۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵

 شبکه خبر: فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: شهید سلیمانی آنقدر در زندگی اش برجستگی دارد که برای بزرگ کردن او نباید اغراق کرد.

سردار سرتیپ اسماعیل قاآنی در پانزدهمین جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم افزود: پاسداران اهل قلم باید پاسدار اسلام و انقلاب باشند و کسی که با این نگاه وارد عرصه شود هر مطلبی که بنویسد به عنوان پشتوانه‌ای از انقلاب، ارزشمند است.

وی گفت: اسلام اساساً دین مقاومت است و انقلاب اسلامی هم شروع و هم حفظ و هم استمرار و تاثیر گذاری اش بر مبنای حرکت بر مدار مقاومت و بر اساس اصولی معین است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: یکی از چیز‌هایی که در متون مقاومت باید خودش را نشان دهد مقاومت در اصول و پایداری است.

سردار قاآنی گفت: خیلی‌ها وقتی می‌خواهند چیزی بنویسند ایده شان را پردازش می‌کنند، اما ما در انقلاب اسلامی و در محیط پاسداری نیاز نداریم به چیزی خارج از مدار واقعیت فکر کنیم و ما بسیاری از واقعیت‌ها را داریم که اگر درست پردازش کنیم اولاً هم حقیقت را بیان کرده ایم و ثانیاً این واقعیت آنقدر قابل تکرار است که هر خواننده‌ای می‌تواند آن را باور کند.

وی افزود: در موضوع دفاع مقدس شاید برخی‌ها نوشتن درباره برخی مسائل همچون اسارت را دوست نداشته باشند، اما ما در وادی اسارت آنقدر حرف برای گفتن داریم که هیچ کسی در دنیا ندارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: زیاد نوشتن مهم نیست و ارزش نوشتن به این است که برای خدا بنویسیم.

سردار قاآنی افزود: این روز‌ها علاقه مندی به نوشتن در خصوص شهید سلیمانی بسیار زیاد شده است و این شهید والا مقام بر گردن همه ایرانیان و آزادگان جهان حق دارد و نوشتن درباره شهید سلیمانی انتها ندارد، اما قرار نیست اغراق شود.

وی گفت: برخی گرایش‌های سیاسی می‌خواهند ایشان را به گونه‌ای معرفی کنند که به نوعی ایشان را وصل به خودشان کرده باشند و این ظلم به شهید است و کسی که می‌خواهد او را به عنوان انسانی مقتدر نشان دهد نباید حرف‌های سستی را بیان کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: بینی و بین الله شهید سلیمانی نیاز به اغراق ندارد و به لحاظ بزرگی آنقدر برجستگی دارد که اگر بخواهیم در باره او اغراق کنیم مرتکب خطا شده ایم.

سردار قاآنی گفت: درباره موضوعی که در مورد ایشان اطمینان ندارید، ننویسید و لازم نیست نوشته شود و در این مدت چیز‌هایی نوشته و حرف‌هایی گفته شد که شاید حرف‌های خوبی بود، اما اشکالاتی داشت.

وی افزود: نکته دوم این است که مراقب باشیم دچار تحریف نشویم و همانطور که تعریف درست لازم است تحریف هم بد است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: امروز جوانان، چهره‌ها و تفکرات متفاوت وقتی به نام شهید سلیمانی می‌رسند همه احترام می‌کنند و دوست دارند یک طوری خودشان را به این شهید والا مقام تشبیه کنند و تحریف ایجاد انحراف می‌کند و در تفسیر از این شهید و در ثبت واقعیات باید به گونه‌ای درست بنویسیم چرا که آیندگان قضاوت می‌کنند.

سردار قاآنی افزود: خیلی‌ها در کشور باید مراقب این موضوع باشند و شما پاسداران اهل قلم هم در خصوص شهید سلیمانی هم تعریف درست کنید و هم از تحریف پیشگیری کنید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین