|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۳۱۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷


ایرنا: رئیس جمهوری سابق آمریکا از ادامه آنچه که جنبش نامید و از چهار سال گذشته آغاز شده است، سخن گفت و افزود: ما حزب جدیدی را شروع نمی‌کنیم.

دونالد ترامپ روز یکشنبه در آخرین روز نشست اقدام سیاسی محافظه‌کاران آمریکا حاضر شد که نخستین حضور عمومی وی پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ و ادعاهای مکرر وی برای تقلب در آن بود.

وی با بیان اینکه جنبش ما آغاز شده است و در نهایت پیروز خواهد شد، افزود: مهم نیست آنهایی که در واشنگتن هستند چقدر می‌خواهد ما را ساکت کنند، اما تردیدی نیست که پیروزی از آن ما است و آمریکا قوی‌تر از پیش خواهد شد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: ما حزب جمهوری‌خواه را داریم که هیچ‌گاه به این اندازه متحد و قوی نبوده است. من قصد ایجاد حزب جدید را ندارم این یک خبر دورغ بود.

ترامپ اظهار کرد: آنها می‌خواهند تا شاهد حزب جدیدی باشند تا آرای ما را تقسیم کنند و هرگز پیروز نشویم، نه این به نفع ما نیست.

وی تاکید کرد: ما متحد و قوی خواهیم بود آنگونه که پیش از آن نبوده‌ایم. ما آمریکا را محافظت و قوی خواهیم ساخت و به رادیکالیسم، سوسیالیسم که همه آنها به کمونیسم منجر خواهند شد، یورش خواهیم برد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا با متهم کردن دولت ترامپ به تبعیت از دستور کار چپگرایان، اظهار کرد: او در مناظره‌ای که داشتیم هرگز در این باره صحبت نکرد. جو بایدن در ماه نخست بدترین رئیس جمهوری در تاریخ مدرن ما بوده است.

ترامپ تاکید کرد: دولت او ضد خانواده، ضد شغل، ضد مرزها، ضد انرژی، ضد زن و ضد علم است. تنها در یک ماه، از آمریکا اول به آمریکا آخر رسیدیم.

وی تصریح کرد: بایدن در وظیفه نخست خود به عنوان رئیس قوه مجریه در اجرای قوانین، شکست خورد. این دلیل به تنهایی باید برای آسیب زدن به دموکرات‌ها کافی باشد تا انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ و انتخابات ۲۰۲۴ را با قطعیت ببازند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا ادامه داد: چه کسی می‌داند، شاید تصمیم گرفتم که برای سومین بار او را شکست دهم.

مشخص نیست منظور ترامپ برای این سه شکست چیست و به نظر می‌رسد همچنان خود را برنده انتخابات ۲۰۲۰ می‌داند.

ترامپ با بیان اینکه حزب جمهوری‌خواه باید بایدن را به خاطر پاره‌کردن توافق دیپلماتیکی که او با هندوراس، گواتمالا و السالوادور بسته بود، پاسخگو کند و افزود: آنها می‌بایست جلوی مهاجرت غیرقانونی را می‌گرفتند.

وی در این سخنرانی حدود یکساعته خود، اعلام کرد فعالانه برای انتخاب رهبران باهوش، سخت‌کوش و قوی جمهوری‌خواه کار خواهد کرد.

رئیس جمهوری سابق آمریکا اظهار کرد: ما جنبش محافظه‌کاری و حزب جمهوری‌خواه را برای بازگشت پیروزمندانه کامل و فراگیر رهنمون خواهیم شد. حزب جمهوری‌خواه در انتخابات مجلس نمایندگان و مجلس سنا پیروز خواهد شد و یک بازگشت ظفرمندانه به کاخ سفید خواهد داشت.

ترامپ در عین حال بدون اینکه به طور رسمی از قصد خود برای حضور در رقابت انتخاباتی سال 2024 سخن بگوید گفت مایلم بدانم او چه کسی خواهد بود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین