|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۳۱۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
این مرجع تقلید تخریب باطل را غیر از تصحیح حق دانست و بیان داشت: همانطور که ویران کردن نظام سلطه عزم ناگسستنی و اراده مستحکم می‌طلبد، برای ساختن یک حکومت عادله و نظام حق نیز عزم ناگسستنی معتبر است.
آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید با تاکید بر اینکه ایران اسلامی امروز همه چیز دارد گفت: بیگانه بخواهد یا نخواهد، تحریم بکند یا نکند، همه منابع را خداوند به این مردم داده است.

این مرجع تقلید شیعیان در ویژه برنامه صدای عدالت انسانی که به مناسبت ولادت امیرمؤمنان علی(ع) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش شد، ادامه داد: با سستی اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادیی کارساز نخواهد بود، نقطه اصلی مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، ادراک این مطلب است که عزم استوار و اراده شکست ناپذیر داشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی با تأکید بر براندازی نظام سلطه و بنای حکومت عادله عزم استوار و اراده شکست‌ناپذیر می‌خواهد، گفت: انسان باید در همه حال چه در جبهه جنگ، چه در اقتصاد مقاومتی و چه در مدیریت جهادی بنیان مرصوص باشد.

وی راز و رمز همه موفقیت ها رامرصوص(محکم) بودن دانست و اظهار داشت: قرآن کریم برای اداره یک مملکت عزم قطعی و اراده شکست‌ناپذیر را لازم می‌داند، خواه این عزم قطعی برای براندازی یک حکومت طغیانگر مانند فرعون و خواه در ساختن یک حکومت عادله باشد.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که در جریان براندازی حکومت فرعون مصر، خدای سبحان به موسای کلیم(ع) و هارون(ع) فرمود برخیزید به طرف فرعون بروید و به خود سستی راه ندهید، افزودند: عزم استوار، اراده شکست‌ناپذیر برای براندازی نظام سلطه و طغیان لازم است و براندازی نظام سلطه تخریب باطل است.

این مرجع تقلید تخریب باطل را غیر از تصحیح حق دانست و بیان داشت: همانطور که ویران کردن نظام سلطه عزم ناگسستنی و اراده مستحکم می‌طلبد، برای ساختن یک حکومت عادله و نظام حق نیز عزم ناگسستنی معتبر است.

وی تاکید کرد: سستی و مانند آن نه می‌تواند بیگانه را طرد کند و نه می‌تواند آشنا را در جای خود بنشاند و حاکم کند.

آیت الله جوادی آملی با بیان این که بیگانه می‌کوشد شما با روغن‌مالی کردن (درویی و چاپلوسی) و با سهل‌انگاری کردن کشورتان را اداره کنید، گفت: باید بدانیم که کار با روغن‌مالی (درویی و چاپلوسی) و سهل‌انگاری درست نمی‌شود؛ چه اینکه با سهل‌انگاری طغیان را برطرف نکردیم و نظام سلطه شرک را از پا در نیاوردیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر کسی بخواهد نظام مستحکمی داشته و بنیان مرصوص داشته باشد، باید اراده شکست‌ناپذیر داشته باشد، اظهار داشت: اراده شکست‌ناپذیر را عقل هدایت می‌کند و عقل را وحی رهبری می‌کند و قرآن کریم که وحی الهی است عقل را بیدار کرده است؛ عقل صراط و چراغی است که راه الهی را می‌بیند.

این مرجع تقلید، افزود: انبیاء آمدند هم راه الهی را به ما نشان دادند و هم چراغ عقل را پرفروغ کردند که راه الهی را به خوبی ببینیم برای همین مطلب خداوند به ما این دستور را داده که شما تلاش و کوشش کنید، هم خود را درست بشناسید، هم نظام را بشناسید و هم نیازهای خودتان را از این نظام بگیرید.

آیت الله جوادی آملی تصریح کرد: آن روزگاری که بیگانگان بر مسلمان‌ها مسلط می شوند، اینطور نیست که بر سرزمین آنها، بر معادن آنها و بر درآمدهای اقتصادی آنها سلطه پیدا کنند، بلکه ابتدا فرهنگ یک ملت و دین یک امت را به اسارت در می آورند و بین مردم و فرهنگ و دین آن‌ها فاصله ایجاد می کنند؛ از این رو امت جدا افتاده از دین و فرهنگ ملی نه توان آن را دارد که خود را اداره کند و نه قدرتمند است که معادن و ذخایر و ثروت ملی خود را حفظ کند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین