|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶
سرهنگ ابراهیم پارسا رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی انجام می‌داد.

پلیس در اعلام مهم‌ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته به هموطنان هشدار داد مراقب کلاهبرداری‌های آنلاین به بهانه حراج اقلام و کالاها به مناسبت روز پدر باشند.

به گزارش  پایگاه خبری پلیس، سرهنگ احسان آنقی رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در آستانه فرارسیدن روز پدر بر مراقبت کاربران فضای مجازی در پیشگیری از کلاهبرداری‌های آنلاین تأکید کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بسیاری از کاربران با توجه به محدودیت‌های زمانی و مکانی تلاش می‌کنند که با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی و استفاده از فضای مجازی، هدیه موردنظر خود را برای پدر یا همسر خویش تهیه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت مراقبت کاربران فضای مجازی در هنگام استفاده از سایت‌ها و کانال‌ها و صفحات فروش کالا در شبکه‌های اجتماعی گفت: مهم‌ترین نکته در خرید از سایت‌های فروشگاهی، اعتبارسنجی آن‌ها با بررسی نماد اعتماد الکترونیکی و پیگیری میزان رضایت مشتریانی است که قبلاً اقدام به خرید از درگاه آن سایت، کانال یا فروشگاه اینترنتی کرده‌اند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: عدم واریز هرگونه وجه به عنوان بیعانه و عدم اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی به خصوص در خرید از سایت‌های درج آگهی و صفحات و کانال‌های فعال و پرمخاطب، یکی دیگر از نکاتی است که به منظور پیشگیری از بروز کلاهبرداری های احتمالی باید موردتوجه قرار گیرد.

صفحه مروج ناهنجاریهای اخلاقی مسدود شد

سرهنگ ابراهیم پارسا رئیس پلیس فتا استان گلستان از دستگیری متهمی خبر داد که با راه‌اندازی صفحاتی در شبکه‌های اجتماعی، اقدامات هنجارشکنانه و غیرقانونی انجام می‌داد.

وی افزود: کارشناسان این پلیـس در پی رصد و پایش فضای مجازی، با صفحه‌ای دریکی از شبکه‌های اجتماعی مواجه شدند که اقدام به انتشار اعمال منافی عفت و اشاعه فساد و فحشاء می‌کرد.

پارسا افزود: محتوای بارگذاری شده بر روی این پیچ برخلاف موازین شرعی و در تضاد با قوانین جاری کشور بود که در همین راستا شناسایی گرداننده آن در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان گلستان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا استان گلستان اظهار داشت: با شروع تحقیقات و بررسی‌های فنی متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، طی عملیات موفق پلیسی دستگیر شد و تجهیزات وی نیز توقیف گردید.

سرهنگ پرسا تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، مشخص شد متهم گرداننده چند کانال و صفحه دیگر نیز هست، وی ابتدا منکر اقدامات مجرمانه خود بود و با روش‌های فریبکارانه سعی در گمراه کردن کارشناسان پلیس را داشت ولی پس از مواجه‌شدن با مستندات و ادله غیرقابل‌انکار به جرم خود اعتراف کرد و هدف خود از انتشار محتوای برخلاف عفت عمومی را افزایش دنبال کنندگان عنوان کرد.

این مقام انتظامی این استان گفت: پلیس فتا ضمن رصد و پایش شبانه‌روزی فضای مجازی با هنجارشکنان و برهم زنندگان آرامش روانی جامعه با قاطعیت و برابر قانون رفتار خواهد کرد، لذا کاربران ‌باید با مطالعه قانون جرائم رایانه‌ای از بایدها و نبایدهای فعالیت در فضای مجازی اطلاع داشته باشند و به هنجارهای جامعه و قوانین جاری کشور احترام بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی و یا نیاز به دریافت مشاوره مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

شناسایی و دستگیری مدیران سایت‌های شرط‌بندی

سرهنگ علی قهرمان رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری ۷۳ نفر از گردانندگان سایت‌های قمار آنلاین با گردش مالی ۷۴ میلیارد ریال در سطح استان و شهرستان‌های تابعه طی ۱۱ ماهه سال جاری خبر داد.

وی افزود: با توجه به تغییر محیط فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مختلف در جامعه و سوق یافتن عمده گردش‌های مالی این گروه به بستر اینترنت، جرائم تکامل‌یافته و سایبری نیز در حال افزایش بوده و متأسفانه راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی اینترنتی و قمار آنلاین نیز یکی از فعالیت‌های مجرمانه‌ای است که تحت عناوین مختلف یا شگردهای گوناگون در این بستر مشاهده می‌شود.

قهرمان افزود: در همین راستا با اجرای طرح پاک‌سازی فضای مجازی، برای برخورد منسجم با سایت‌های قمار و ارائه‌دهندگان خدمات در این گونه سایت‌ها و در جهت جلوگیری از فعالیت اخلال گران نظام اقتصادی و همچنین پول‌شویی، قوانین حاکم بر جامعه، قماربازی را به هر نحو حتی در فضای مجازی را جرم و حرام دانسته و طراحی و راه‌اندازی سایت‌های قمار اینترنتی را همچون دایر کردن مکانی جهت قمار می داند که مشمول ماده ۷۰۸ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات حکومتی) می باشد. همچنین اجاره کارت‌های بانکی به سایت‌های قمار را نیز به دلیل تسهیل وقوع جرم مصداق معاونت در جرم اعلام نموده است.

رئیس پلیس فتا اردبیل عنوان کرد: در این طرح با رصد شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا استان طی ۱۱ ماهه سال جاری، تعداد ۶۴ فقره پرونده در این خصوص تشکیل و پس از جمع‌آوری مستندات دیجیتالی و بررسی حساب‌های مالی تعداد ۷۳ نفر متهم شامل ۶۲ مرد و ۱۱ زن با گردش مالی ۷۴ میلیارد ریال که به‌عنوان گردانندگان و مدیران سایت‌های قمار و شرط‌بندی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

وی گفت: از همه کاربران فضای مجازی خواستاریم که به‌هیچ‌وجه فریب کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ قمار و شرط‌بندی می‌کنند را نخورند.

کشف یک تن پیش ساز مواد محترقه در زنجان

سرهنگ ایرج خانی پور جانشین انتظامی استان زنجان از کشف ۹۵۵ کیلوگرم پیش ساز موادمحترقه دست ساز و بیش از ۴۶ هزار عددانواع مواد محترقه غیرمجاز دیگر خبر داد.

وی در تشریح این خبر، اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان با انجام اقدامات فنی و پلیسی در جریان فعالیت ۵ نفر در تهیه و توزیع مواد محترقه و مواد پیش ساز مواد محترقه دست ساز در سطح شهرستان زنجان قرار گرفته و پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

خانی پور افزود: ماموران در تحقیقات خود دریافتند متهمان قصد دارند، مواد پیش ساز را در وزن های کوچکتر بسته بندی کرده و در سطح شهرستان زنجان توزیع کنند.

جانشین انتظامی استان زنجان ادامه داد: ماموران طی پنج عملیات جداگانه و پس از هماهنگی با مقام قضائی و بارعایت موازین شرعی، قانونی و حفظ حقوق شهروندی به محل اختفای متهمان در سطح شهرستان زنجان اعزام و آنجا را مورد بازرسی قرار دادند.

سرهنگ خانی پور خاطر نشان کرد: ماموران موفق شدند از منزل یکی از متهمان ۳۲۵ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج به همراه ترازوی دیجیتال، نایلکس های مخصوص ساخت نارنجک دست ساز به همراه ۲۳ هزار و ۵۰۰ عدد مواد محترقه غیرمجاز کشف کنند.

این مقام انتظامی افزود: همچنین ماموران موفق شدند در این عملیات ها از منازل چهار متهم دیگر ۶۳۰ کیلو مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج و ۲۳ هزار و ۱۷۷ عدد انواع مواد محترقه غیر مجاز کشف کنند.

وی تاکید کرد: در این عملیات ها در مجموع ۹۵۵ کیلو مواد پیش ساز محترقه و ۴۶ هزار و ۶۷۷ عدد انواع مواد محترقه خارجی غیر مجاز کشف شد.

سرهنگ خانی پور با اشاره به دستگیری پنج متهم در این عملیات ها اظهار داشت: متهمان دستگیرشده به همراه اقلام مکشوفه جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی بر آمادگی کامل پلیس در روزهای پایانی و چهارشنبه آخر سال تاکید کرد و افزود: پلیس با کسانی که بخواهند با تهیه و توزیع مواد محترقه و خطر ناک، جان مردم را به خطر اندازند به شدت و برابر قانون برخورد می کند.

کشف ۷۸۵ کیلو تریاک درسراوان

سردار محمد ملاشاهی فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف بیش از ۷۸۰ کیلوگرم موادمخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.

وی در تشریح این خبر، گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه تجاوز به حریم ایران اسلامی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد عناصر متجاوز مسلح و قاچاقچیان موادمخدر برای ورود به خاک کشور از مسیر ارتفاعات منطقه مرزی دهانه سنگانی دست یافتند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، تشدید اقدامات کنترلی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی مسیرهای تردد قاچاقچیان مشخص گردید و مرزداران دلاور هنگ مرزی سراوان در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای هدفمند کمین و اجرای طرح مهار منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان موفق شدند، محموله موادمخدر را کشف کنند.

سردار ملاشاهی در ادامه بیان داشت: مرزداران مجاهد هنگ مرزی سراوان در این عملیات موفق شدند ضمن توقیف ۲ دستگاه خودرو، ۷۸۵ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

توقیف ۳۰ میلیارد کالای قاچاق

سردار واله رضایی نژاد فرمانده مرزبانی استان بوشهر از توقیف یک فروند شناور و کشف محموله ۳۰ میلیارد ریالی کالای قاچاق در بندر دیلم خبر داد.

وی در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای طرح مشترک مبارزه با قاچاق کالا، مرزبانان با اشراف و تسلط اطلاعاتی مبنی بر ورود کالای قاچاق و ممنوعه از کشور همسایه به مقصد بندر دیلم بارگیری و در اسکله لنگر انداخته و در نوبت تخلیه بار قرار گرفته است.

رضای نژاد با بیان اینکه موضوع بلافاصله در دستور کار اطلاعاتی و عملیاتی مرزبانان قرار گرفت، افزود: در همین راستا پس از هماهنگی با مراجع قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و شناور مذکور را توقیف کرده و در بررسی دقیق از شناور، سه دستگاه لیفتراک به همراه متعلقات کشف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به دستگیری پنج متهم تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسان، ارزش ریالی محموله کشف شده ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که به همراه پرونده متشکله تحویل مقام قضائی شدند.

سردار رضایی‌نژاد با تأکید بر اینکه پدیده شوم قاچاق خط قرمز مرزبانان در مرزها است، خاطرنشان کرد: آب های انحصاری کشور، محلی ناامن برای جولان قاچاقچیان است و مرزبانان با هرگونه تجاوز به آب های سرزمینی و قاچاق در مرزها برخورد قاطع خواهند کرد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین