|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۱
مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس با بیان این باشگاه خصوصی بود گفت: اختلافات و دعوایی که آن زمان بین مهرعلیزاده رییس سازمان تربیت بدنی وقت با محلوجی و زم ایجاد شده بود سبب شد دوباره این باشگاه دولتی شود.
امیر عابدینی در نشست آسیب شناسی مشکلات یک دهه اخیر باشگاه پرسپولیس که با حضور کریم باقری و افشین پیروانی در خبرگزاری فارس برگزار شد افزود: این باشگاه در سال 79 وارد دعوا و برخی اختلافات شد که دلیل عمده آن تهیه گزارش 132 صفحه ای سازمان بازرسی کل کشور بود که این سازمان به این نتیجه رسیده بود که من در زمان مدیریتم 349 میلیون تومان از بخش دولتی یعنی از شرکت سهامی معادن، فولاد ایران، مس، آلومینیوم و دانشگاه صنعتی کمک دریافت کرده بودم و دلایلشان این بود که چرا یک شرکت خصوصی (پرسپولیس) باید از بخش خصوصی کمک دریافت کند.

امیرعابدینی افزود: در آن گزارش نوشته شده بود که در حسن نیت آقایان محلوجی و عابدینی شکی نیست و ما در آن زمان محکوم شدیم که آن پول را عودت دهیم. حتی 15 دلاری را که سفارت ایران به استانکو برای کرایه تاکسی در بن داده بودند را هم به عنوان سند ارایه داده بودند.

وی با بیان اینکه در آن زمان ما به عنوان بخش خصوصی مالک باشگاه پرسپولیس بودیم گفت: در آن برحه زمانی بهترین فرصت برای خصوصی کردن کامل باشگاه بود و حتی مهندس غفوری فرد نامه ای به آقای محلوجی دادند که باشگاه در اختیارتان باشد چرا که دولت منابعی ندارد و و این نامه حتی برای باشگاه استقلال هم ارسال شد.

عابدینی ادامه داد: باشگاه در آن زمان مالک داشت چرا که هم ثبت شرکتها شد و هم به نام آقایان منتظرالموعود و عباس انصاری فرد شده بود اما اختیار مجمع را به رییس سازمان تربیت بدنی وقت داده بودند که این اختیار را در آن زمان حتی از رییس سازمان گرفتند.

وی اظهار داشت: این باشگاه تا سال 80 به همین روش اداره شد و هیچکس هم نگفت شما آنرا از کجا آوردید تا که آقای مهرعلیزاده وارد دعوا و اختلاف با محلوجی و زم شد که پوست گردو را دادند به آنها و مغزش را خودشان برداشتند و از آن زمان تاکنون 15 مدیرعامل عوض شده که پیش از آن من حدود 9 سال مدیرعامل این باشگاه بودم.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: براساس اصل 44 قانون اساسی و نظام مدیریت دولتی، دولت باید تصدی گری خودش را کاهش دهدد و هیچ قانونی وجود ندارد که دولت یا وزارت ورزش و جوانان حق داشته باشد باشگاه داری کند به همین دلیل است که پول این دو باشگاه را اول به فدراسیون می دهند و آنها از فدراسیون می گیرند.

وی تصریح کرد: دوستان فکر می کردند که با کمک به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال رای خوبی از مردم در انتخابات پشت سر آنها است اما مردم ما آگاه هستند و می توانند بخش های مختلف را از هم جدا کنند.

عابدینی با اشاره به اینکه اکنون مجلس شورای اسلامی مصمم به خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است گفت: به سه روش مزایده، ترک تشریفات مناقصه و پذیره نویسی می توان خصوصی سازی کرد و اگر از این سه روش فراتر رفت باید در بورس یا فرابوس سهام دو باشگاه عرضه شود.

وی ادامه داد: در زمان حاضر می گویند شرایط برای واگذاری دو باشگاه مهیا نیست و حتی آذر ماه را برای این امر اعلام کردند که تاکنون کاری انجام نشده و فکر می کنند که الماسی که دست آنها است، الماس است و نباید به دست شخص دیگری بیافتد.

عابدینی خاطر نشان کرد: چرا رقم بدهیهای دو باشگاه را خیلی بیشتر از آن چیزی که هست اعلام می کنند و حتی کریم باقری با حمایت جمع زیادی از پیشکسوتان پرسپولیس حاضر به خرید این باشگاه هستند و بعد از آنکه پیشکسوتان باشگاه این کار را کردند آنرا به صورت سهامی عام به همه مردم ارایه می کنند.

وی بیان داشت: چرا فکر می کنید که دولت نیاز به 150 میلیارد تومان قیمت باشگاه پرسپولیس دارد و این در حالی است که این باشگاه را به کمک هواداران می توان به راحتی خریداری و اداره کرد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: متاسفانه لابی هایی است که کار را برای خصوصی سازی باشگاه مشکل می کند به طوری که یک دفعه آدم نوظهوری پیدا می شود که برای باشگاه هزینه می کند و بعد تحقیق می کنیم که از سوی دیگر رای شورا را هم به راحتی می خرد.

وی جمع بدهیهای دوران محمد رویانیان را 13 میلیارد و 600 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: بدهیهای قبل از مدیریت وی 31 میلیارد و 600 میلیون تومان است که در مجموع بدهی باشگاه 45 میلیارد و 200 میلیون تومان می شود.



*پیروانی: پرسپولیس ورشکسته شده است



افشین پیروانی سرمربی و بازیکن سابق باشگاه پرسپولیس هم در این نشست گفت: شاید الان برخی از دوستان فکر کنند که من جزو اپوزیسون جدید تیم فعلی باشگاه هستم در حالی که به هیچ عنوان چنین نیست چرا که من یکی از باسابقه ترین بازیکنان این تیم و رکوردار کاپیتانی در پرسپولیس هستم.

وی اظهار داشت: من این تیم را دوست دارم چرا که جلوه ای از مردمی بودن است و بخش بزرگی از ورزش کشورمان را پرسپولیس تشکیل می دهد و دوست دارم در نشست های اینچنینی راه حل برای مشکلات این باشگاه ارایه شود.

پیروانی با بیان اینکه شرایط باشگاه خوب نیست گفت: این تیم می تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد و حتی با طرفداران میلیونی این تیم می توان تاثیر زیادی در ورزش و حتی سیاست یک کشور گذاشت.

کاپیتان سابق باشگاه پرسپولیس ادامه داد: اگر این تیم دست یک شخص خاص باشد با 100 هزار رای هواداران می تواند به شورای شهر و با 500 هزار رای می تواند به مجلس شورای اسلامی راه یابد و با 5 میلیون رای هواران می توان تاثیر زیادی در انتخابات ریاست جمهوری گذاشت.

پیروانی تصریح کرد: پرسپولیس یک دهه است که شرایط خوبی ندارد و به طور حتم برای موفقیت یک تیم باید چند گروه قوی در کنار یکدیگر باشند. از حدود 14 سال گذشته تاکنون این باشگاه انتفاعی و سودده نبوده و تنها مدیریت هزینه وجود داشته که نتیجه آن ایجاد بدهی چندین میلیارد تومانی است.

وی ادامه داد: ورزش نمی تواند دولتی، سیاسی و حکومتی باشد اما متاسفانه کسانی که وارد ورزش شدند دستی بر آتش داشتند و سیاسی بودند. ارقامی در باشگاه پرسپولیس جابجا می شود که مردم از آن بی خبرند.

بازیکن سابق پرسپولیس با بیان اینکه باشگاه اکنون ورشکسته است گفت: حضور هواداران به عنوان بزرگترین سرمایه های باشگاه تاکنون سبب شده این موضوع نمود نداشته باشد اما باشگاهی که صورتهای مالی مشخص ندارد و بدهیهای چند میلیارد تومانی دارد ورشکسته است.

وی ادامه داد: این باشگاه تبدیل به سکوی پرتاب افراد سیاسی شده است تا در شورای اسلامی شهر و مجلس شورای اسلامی رای بیاورند و دولتی ها آمدند وارد ورزش و به شهرت رسیدند.

پیروانی بیان داشت: تقاضای ما این است که این باشگاه را سهامی عام کنند تا مردم وارد عمل شوند و چرا یک هوادار و یک تماشاگر پرسپولیس نمی تواند عضو هیات مدیره باشد تا با جان و دل به این باشگاه کمک کند؟



*باقری: یک سال هم باشگاه را به پیشکسوتان بدهند



کریم باقری یکی دیگر از بازیکنان با سابقه باشگاه پرسپولیس گفت: چندین سال که باشگاه را افراد مختلف اداره می کنند و هر سال بدهیهای زیادی به بار آورده است من تقاضا دارم که یک سال هم این باشگاه را در اختیار پیشکسوتان باشگاه بگذارند.

وی اظهار داشت: با تعدادی از پیشکسوتان باشگاه برای خرید آن صحبت کرده ایم که همگی موافقت کرده اند این کار انجام شود تا بتوان از طریق سهامی آن به مردم واگذار شود.

باقری گفت: امیدوارم این بحث ها و نشست ها ادامه داشته باشد چرا که به نفع فوتبال و باشگاه پرسپولیس است.

وی خاطر نشان کرد: دوستان فکر نکنند ما الان مخالف یا موافق آنان هستیم بلکه ما دلمان برای این باشگاه و هواداران می سوزد و امیدوارم که در نهایت به یک جمع بندی خوبی برسیم.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین