کد خبر: ۳۱۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فاصله هواپیما تا منطقه نظامی مورد نظر مطابق استاندارد بوده و کاملا فاصله لازم را داشته است و نهایتا هم این پرواز بدون مشکل در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشسته است.
در پی اعتراض خلبان شرکت‌ هواپیمایی "آسمان" نسبت به هدایتش توسط برج مراقبت به سمت یک منطقه نظامی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: در بررسی این مسئله و مکالمات خلبان با برج مراقبت مشخص شده که فاصله استاندارد هواپیمای مسافری شرکت آسمان با منطقه نظامی رعایت شده و انتشار گزارش‌های ایمنی قبل از بررسی حرفه‌ای نیست.

به گزارش ایسنا، در برخی رسانه‌ها خبری منتشر شد مبنی بر اینکه روز  ۱۵ بهمن ماه، خلبان شرکت هواپیمایی آسمان که از مبداء نجف در عراق به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران در حال پرواز بوده، با نزدیک شدن به یک منطقه نظامی در نزدیکی مقصد، دود و انفجاری را مشاهده کرده و به برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اطلاع می‌دهد.

در مکاتبه صورت گرفته، کاپیتان پرواز این مساله را پس از فرود به مدیر عملیاتی اطلاع داده و آن را با حادثه پیش آمده برای هواپیمای مسافربری اوکراین مقایسه کرده است چرا که به اذعان او هنگام کاهش ارتفاع «یک انفجار روی زمین همراه با دود بسیار زیاد» را مشاهده کرده است.

محمد حسن ذیبخش – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برخی رسانه‌های خارجی سعی در ناامن جلوه دادن حریم هوایی ایران دارند، اظهار کرد: پس از بررسی این مسئله، نوار ویدئویی و مکالمات خلبان به این نتیجه رسیدیم که هواپیمای مورد نظر فاصله استاندارد را با منطقه داشته و هیچ گونه خطایی در زمینه هدایت و راهبری هواپیمای مورد نظر وجود نداشته است و این ادعا کاملا تکذیب می‌شود.

وی افزود: مشخصات این منطقه نظامی D۳N در همه نقشه های هوانوردی اعلام شده ودر دسترس همه خلبانان قرار دارد. از سوی دیگر در نوار مکالمات نیز خود خلبان اشاره می کند که فعالیت نظامی داخل خود منطقه است. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: فاصله هواپیما تا منطقه نظامی مورد نظر مطابق استاندارد بوده و کاملا فاصله لازم را داشته است و نهایتا هم این پرواز بدون مشکل در فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به زمین نشسته است.

ذیبخش گفت: نکته دیگر اینکه در بررسی نوار مکالمات بین برج مراقبت و خلبان، کنترلر فعال بودن منطقه را به اطلاع خلبان رسانده است و فعالیت‌های این منطقه در نقشه‌های هوانوردی نیز به صورت ۲۴ ساعته ثبت شده است اما خلبان باید این نکته را بداند که گزارش های ایمنی قبل از بررسی اجازه انتشار ندارد و این حرکت کاملا غیر حرفه ای انجام شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین