کد خبر: ۳۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
درمیان بازیکنان جدید دعوت شده نام رحمان احمدی و ایمان مبعلی به عنوان بازیکنان مسن دیده می شود. رحمان احمدی که مدت ها به قول کی روش به تیم ملی کمک کرده شاید آخرین اردویش با تیم ملی باشد.
سایت خبری عصر ایران نوشت : تیم کی روش در جام ملت ها احتمالا با معدل سنی 26 الی 26.5 حاضرخواهد شد. او البته در فهرست اخیرش با دوبازیکن مسن معدل را بالا برده است. با این همه همچنان معدل تیم 26 سال است . با اضافه شدن نکونام منتظری و جلال حسینی به این تیم معدل سنی بالاتر خواهد رفت و آن وقت است که باید برای کنترل معدل و در صورت عدم نیاز ، بازیکنانی چون احمدی و مبعلی کنار بروند.

هرچند تعدادی از کارشناسان مدعی هستند که فهرست کارلوس کی روش برای حضور در جام ملت های آسیا از مدت ها قبل بسته شده است. با این همه مربی پرتغالی در اردوی آفریقای جنوبی بازیکنان جدیدی را به اردو دعوت کرده و آنها را از نزدیک تماشا خواهد کرد. بازیکنانی که امید دارند در مسابقات جام ملت ها در فهرست نهایی قرار بگیرند. فهرست جدید نکات قابل توجهی دارد.

بازیکنان جدید :

سرمربی تیم ملی از اردوی گذشته به این اردو چند بازیکن را کنار گذاشته و چندبازیکن را دعوت کرده است.بازیکنانی که بعید به نظر می رسد شانس بازی در جام ملت ها باشند و احتمالا برای صندلی های نیمکت خواهندجنگید.

بیرانوند(نفت)رامین رضاییان (راه آهن)، محمد نژادمهدی (پدیده)، رحمان احمدی (سپاهان)، ایمان مبعلی (نفت تهران)، وحید امیری (نفت تهران)، سجاد شهباززاده (استقلال)، مهدی شریفی (سپاهان)، مسعود حسن زاده (ذوب آهن)

درمیان بازیکنان جدید دعوت شده نام رحمان احمدی و ایمان مبعلی به عنوان بازیکنان مسن دیده می شود. رحمان احمدی که مدت ها به قول کی روش به تیم ملی کمک کرده شاید آخرین اردویش با تیم ملی باشد و دعوت از ایمان مبعلی به خاطر نمایش خوب او در لیگ برتر است. این بازیکنان اگر جایی ترکیب تیم ملی نداشته باشند احتمال بالایی برای خط خوردن دارند . دلیل اصلی هم سن زیادشان است که میانگین تیم ملی را بالا می برد.

خط خورده ها:

شاهین ثاقبی، احمد عبدالله زاده و سوشامکانی

خط خوردن هیچ یک از این بازیکنان سوپرایزنبود. مخصوصا سوشا مکانی که دعوت شدنش علی رغم 4 گل به خودی در لیگ برتر عجیب به نظر می رسید. کی روش در همان اردوی قبل توضیح داد که مکانی تیم ملی را به خاطر محرومیت بازی آخر ایران در مقدماتی جام جهانی مقابل کره جنوبی از دست داده بود و به همین دلیل دعوتش کرد. سوشا در بازی آخر تیمش هم 2 گل بد خورد و عجیب نیست که خط بخورد.

میانگین سنی : 25.96

تیم کی روش در جام ملت ها احتمالا با معدل سنی 26 الی 26.5 حاضرخواهد شد. او البته در فهرست اخیرش با دوبازیکن مسن معدل را بالا برده است. با این همه همچنان معدل تیم 26 سال است . با اضافه شدن نکونام منتظری و جلال حسینی به این تیم معدل سنی بالاتر خواهد رفت و آن وقت است که باید برای کنترل معدل و در صورت عدم نیاز ، بازیکنانی چون احمدی و مبعلی کنار بروند.

میانگین سنی دروازه بانان: 27.3 سال

به خاطر عدم حضور علی رضا حقیقی حضور رحمان احمدی در این اردو منطقی به نظر می رسد یک دروازه بان جوان به نام بیرانوند به خاطر بازگشت به ترکیب اصلی نفت تهران به تیم بازگشته و فروزان هم در فهرست است. از این فهرست احتمال زیادی دارد که فقط بیرانوند به جام ملت ها برسد.

میانگین سنی مدافعان: 25.3

خط دفاع پاشنه آشیل تیم کی روش از نظر معدل سنی است.دعوت از بازیکنان جوان برای این پست نشان می دهد کی روش نیاز به تغییر را حس می کند و برنامه دارد که این کار را انجام دهد در مورد این میانگین باید گفت که حضور هر کدام از بازیکنان اصلی به ترکیب حدود یک تا یک سال و نیم این معدل را بالاتر می برد.با حضور منتظری و حسینی این معدل سنی به 28 می رسد و در صورت حذف صادقی این معدل به 24 کاهش پیدا می کند. کی روش در جام ملت ها که خط دفاع را جوان نکرده برای پس از جام ملت ها اگر ماندگار باشد اما کار مشکلی دارد.

میانگین سنی هافبک ها: 29 سال

کی روش بازیکن جوان در این خط ندارد. او به بازیکنان مسن برای اردوی آفریقا اعتماد کرده و از گزینه های جوانی که داشته عبور کرده. البته که مشخص است ، نکونام، آندو و دژاگه هافبک های 3 گانه کی روش برای 4.3.3 هستند و ذخیره هایشان هم البته ازمیان بازیکنان کم سن و سال نخواهند بود.

میانگین سنی مهاجمین: 22.25

اوضاع مهاجمان کلا خوب است . چه اینکه قوچان نژاد و دژاگه هم در شرایط سنی خوبی به سر می برند و آزمون و جهانبخش هم شرایط سنی مناسیی دارند. خط حمله کی روش کمک زیادی می کند که بار معدل سنی هافیک ها و مدافعان را به دوش بکشد و البته در زمان بازی هم باید باردوندگی شان به عهده بگیرد


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین