|
|
امروز: شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
قهرمان سابق وزنه‌برداري جهان گفت: «استقلالي‌ها يادشان نرود كه يك بار به دسته 3 رفته‌اند.»

دربي تهران آنقدر هيجان‌انگيز است كه ورزشكاران ساير رشته‌هاي ورزشي هم تمرينات خود را رها كنند و به استقبال اين بازي بروند. از كشتي گرفته تا وزنه‌برداري، همه و همه درباره دربي صحبت مي‌كنند. از دربي حرف مي‌زنند و براي يكديگر كري مي‌خوانند. شايد براي‌تان جالب باشد كه بدانيد كدام ورزشكاران مشهور طرفدار استقلال هستند و كداميك پرسپوليسي. اين گزارش پرده برمي‌دارد از آنهايي كه در رقابت‌هاي جهاني و المپيك مدال گرفته‌اند اما چشمشان را به روي فوتبال نبسته‌اند و همچنان- مثل دوران كودكي شان- طرفدار پر و پا قرص يكي از دو تيم استقلال يا پرسپوليس هستند. آنها روي سكوهاي جهاني و المپيك رفته‌اند اما اينجا نشان مي‌دهند كه فوتبال و هواداري از دو تيم مطرح ايران، جزيي جدانشدني از زندگي ورزشي شان است.

 

* محمد بنا: پرسپوليسي تيرم اما دربي مساوي مي‌شود

محمد بنا را به‌عنوان يك پرسپوليسي دو آتشه مي‌شناسيم. او به‌عنوان مربي پرافتخار كشتي فرنگي، بدون محافظه كاري خود را پرسپوليسي معرفي مي‌كند: «من پرسپوليسي هستم و ترسي هم ندارم اين موضوع را بگويم. هميشه دوست دارم پرسپوليس، استقلال را ببرد. باخت استقلال به استقلال خوزستان باعث شد تا آنها با حواس جمع وارد اين بازي شوند. به همين خاطر فكر مي‌كنم نتيجه بازي مساوي مي‌شود، هر چند دوست دارم پرسپوليس بازي را ببرد.»

 

* حميد سوريان: استقلالي نيستم ولي با قلعه‌نويي رفيقم

حميد سوريان، دارنده 5 مدال طلاي جهاني و يك مدال طلاي المپيك از جمله كشتي گيراني است كه خيلي وقتها ميان جماعت فوتبالي‌ها ديده مي‌شود. تصور همه بر اين است كه سوريان، طرفدار تيمي خاص يا رنگي خاص است اما او اين موضوع را تكذيب مي‌كند و درباره دربي اينگونه سخن مي‌گويد: «برايم نتيجه دربي مهم نيست، چون نه استقلالي‌ام و نه پرسپوليسي. هر دو تيم برايم عزيز هستند اما اين را هم بگويم كه با قلعه‌نويي خيلي رفيقم و او از دوستان صميمي من است.»

 

* حسين رضازاده: به خاطر دايي پرسپوليس مي‌برد!

حسين رضا زاده اردبيلي است و يكي از دوستان صميمي علي دايي. اين دو مدتها در سايپا كنار هم بودند و حالا هم شنيده مي‌شود حسين رضا زاده، به خاطر علي دايي يكي از طرفداران پرسپوليس است. او درباره دربي هم صحبت مي‌كند: «به خاطر علي دايي و حضور او روي نيمكت پرسپوليس مطمئنم كه پرسپوليس دربي را مي‌برد و بدون شك برنده اين بازي خواهد بود.»

 

* بهداد سليمي: استقلالي‌ها منتظر باخت باشند

بهداد سليمي بارها نشان داده كه طرفدار پرسپوليس است. او حتي سال گذشته به عضويت تيم وزنه‌برداري پرسپوليس در آمد و براي اين تيم وزنه زد. بهداد سليمي درباره پرسپوليسي بودن و دربي 77 مي‌گويد: «اول از همه بايد بگويم هميشه طرفدار نساجي قائمشهر هستم. اين تيم را از صميم قلب دوست دارم اما از بين استقلال و پرسپوليس، يك پرسپوليسي دو آتشه هستم. استقلالي‌ها از حالا منتظر باخت باشند، چون ما قوي‌تريم و اين بازي را قطعا مي‌بريم. البته با اينكه پرسپوليسي‌ام اما فرهاد مجيدي را خيلي دوست دارم. هم بازي‌اش را و هم شخصيتش را.»

 

* نواب نصيرشلال: اشك پرسپوليسي‌ها را در مي‌آوريم

نواب نصيرشلال از جمله وزنه‌برداران آينده دار تيم ملي ايران است. او پس از حضور در المپيك و نايب قهرماني در دسته 105 كيلوگرم حالا به قهرماني در جهان فكر مي‌كند. نصيرشلال اما يك استقلالي است، او مي‌گويد: «من خوزستاني‌ام و اكثر خوزستاني‌ها استقلالي هستند. من هم استقلالي‌ام و به نظرم جمعه اشك پرسپوليسي‌ها در مي‌آيد، چون شكست سنگيني را مقابل استقلال متحمل خواهند شد.»

 

* سجاد انوشيرواني: دايي، استقلال را مي‌برد!

سجاد انوشيرواني، همان نايب قهرمان سنگين وزن وزنه‌برداري المپيك و رقيب هميشگي بهداد سليمي، طرفدار پرسپوليس است. او دربي را اينگونه پيش بيني مي‌كند: «هر وقت علي دايي به اردبيل مي‌آيد كنار هم هستيم. به خاطر دايي يك پرسپوليسي هستم و مطمئنم او به تنهايي استقلال را مي‌برد. البته طرفدار تراكتورسازي هم هستم و همين جا مي‌گويم ياشاسين تراكتور.»

 

* فردين معصومي: فكر برد از سر استقلالي‌ها بيرون بيايد!

فردين معصومي، كشتي گير 120 كيلويي ايران كه سال ها در سنگين وزن براي تيم ملي افتخار آفريد، يك پرسپوليسي متعصب است. معصومي كه گيلاني است اينگونه براي استقلالي‌ها كري مي‌خواند: «استقلالي‌ها فكر برد را از سرشان بيرون كنند. آنها نمي‌برند و قطعا برنده بازي پرسپوليس خواهد بود. جمعه، روز سختي براي استقلالي‌ها خواهد بود، مطمئنم كه آنها با ناراحتي ورزشگاه را ترك مي‌كنند. پس به آنها تاكيد مي‌كنم كه به ورزشگاه نيايند تا باخت تيمشان را از نزديك نبينند.»

 

* فلاحتي نژاد: استقلالي‌ها دسته 3 را فراموش نكنند

محمدعلي فلاحتي نژاد، قهرمان سابق وزنه‌برداري جهان حالا در اين ورزش، يك مربي باسابقه است. فلاحتي نژاد كه يك پرسپوليسي متعصب است درباره دربي مي‌گويد: «امكان ندارد كه پرسپوليس در اين دربي ببازد. استقلالي‌ها يادشان نرود كه يك بار به دسته 3 رفته‌اند. باز هم يادشان نرود كه همه اسطوره‌ها مال پرسپوليس هستند و آنها اسطوره‌اي نداشته و ندارند. هر وقت استقلالي‌ها پرطرفدارترين تيم آسيا شدند و توانستند يك علي دايي داشته باشند بيايند و از برد در دربي صحبت كنند. فعلا كه ما علي دايي و بزرگان ديگر را داريم و شك ندارم كه در دربي هم استقلال را مي‌بريم.»





منبع:جام


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین