|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۳
کد خبر: ۳۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
پریسکه شعر کوتاه ایرانی و گونه جدیدی از شعر است که در سال 91 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف مقابله با عرفان‌های نوظهور به ثبت رسیده است.
همایش ملی «شعر پریسکه‌های سنگ با محوریت انتفاضه قدس» فردا (دوشنبه) با حضور سفرای مقیم تهران، شخصیت‌های سیاسی، نظامی،‌ شعرا و فعالان حامی فلسطین در تهران برگزار می‌شود.

بهرهی، دبیر این همایش صبح امروز در نشست خبری در محل خبرگزاری قدس با بیان این خبر، گفت: پریسکه شعر کوتاه ایرانی و گونه جدیدی از شعر است که در سال 91 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف مقابله با عرفان‌های نوظهور به ثبت رسیده است.

وی با بیان این‌که انجمن شعر پریسکه با داشتن 4800 عضو بزرگترین انجمن ادبی ایران به شمار می‌رود،‌گفت: از زمان آغاز به کار برای برگزاری همایش ملی شعر پریسکه‌های سنگ با محوریت انتفاضه قدس تعداد 400 شاعر جدید به این انجمن پیوسته‌اند و روزانه تعداد 150 قطعه شعر از داخل و خارج از کشور به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

بهرهی با بیان این‌که عمده اشعار ارسالی به دبیرخانه این همایش از تهران، اصفهان، لرستان، گیلان و سیستان و بلوچستان و از شعرایی با میانگین سنی 24-23 سال بوده‌اند، افزود: تاکنون نزدیک به 1000 قطعه شعر به دبیرخانه ارسال شده که 150 قطعه از ‌آن به صورت پوستر انتخاب و در سالن همایش نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این همایش که از ساعت 9 صبح فردا دوشنبه آغاز و تا 17 بعدازظهر ادامه خواهد داشت، خالد قدومی نماینده جنبش حماس در تهران سخنرانی خواهد کرد.

دبیر همایش شعر پریسکه‌های سنگ با محوریت انتفاضه قدس هدف از برگزاری این همایش را حمایت اهل قلم از انتفاضه سوم فلسطین و آشنایی نسل جوان و شعرای جوان با فرهنگ مقاومت عنوان کرد.

شعر پریسکه‌های سنگ با محوریت انتفاضه قدس فردا دوشنبه از سوی خبرگزاری قدس و با همت انجمن شعر پریسکه در سالن همایش‌های کانون فجر واقع در خیابان آزادی، روبروی دانشگاه شریف برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین