|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۰
کد خبر: ۳۱۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
رئیس جمهوری چهل و ششم آمریکا همچنین درباره گفت‌وگو با رئیسان جمهوری سابق این کشور گفت همه آنها به جز یک نفر، تلفن را برداشته و با من تماس گرفته‌اند.

 رئیس جمهوری آمریکا از صحبت کردن درباره سلف خود ابراز خستگی کرد و گفت: چهار سال آینده مربوط به ترامپ نیست، بلکه متعلق به مردم آمریکا است.

جو بایدن شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبری سی ان ان که در سالن میلواکی ایالت ویسکانسین برگزار شد، این را در پاسخ به این سوال مطرح کرد که آیا با نظر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان مبنی بر اینکه "سناتورهای جمهوری‌خواه که به برائت رئیس جمهوری سابق ترامپ رای دادن بزدل هستند، موافق نیست؟

بایدن افزود: قصد ندارم نام بگذارم. ببینید برای چهار سال، تمام آنچه در اخبار بوده، ترامپ است. چهار سال آینده می‌خواهم اطمینان حاصل کنم که همه اخبار از مردم آمریکا است.

وی در حالیکه مورد استقبال حضار سالن که با فاصله اجتماعی نشسته بودند، گفت: من از صحبت کردن درباره ترامپ خسته شده‌ام.

رئیس جمهوری چهل و ششم آمریکا همچنین درباره گفت‌وگو با رئیسان جمهوری سابق این کشور گفت همه آنها به جز یک نفر، تلفن را برداشته و با من تماس گرفته‌اند.

حضار با خنده خود مشخص کردند که منظور او از یک استثنا، کسی جز دونالد ترامپ نیست.

پیگرد قانونی ترامپ

رئیس جمهوری آمریکا درباره تحقیق از ترامپ هم گفت هر تصمیمی برای تعقیب رئیس جمهوری سابق به دلیل هر کاری که در زمان ریاست جمهوری انجام داده است، به وزارت دادگستری واگذار می‌شود و در تحقیقات احتمالی دخالت نخواهد کرد.

بایدن در انتقاد از عملکرد دولت ترامپ، افزود: یکی از جدی‌ترین خساراتی که دولت اخیر به آن وارد شد، سیاسی کاری وزارت دادگستری بود. من تعهد دادم، من هرگز به وزارت دادگستری خود نخواهم گفت.

وی خاطرنشان کرد: این وزارت خانه من نیست، این وزارت دادگستری مردم است و اینکه چه کسی تحت تعقیب قرار گیرند و نگیرند. تصمیم‌های دادستانی آنها نه من، به وزارت دادگستری سپرده خواهد شد.

بزرگترین تهدید داخلی در آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا همچنین سفیدبرتر پندارها را بزرگترین تهدید تروریستی داخلی در ایالات متحده دانست و اظهار کرد: "این موضوع پیچیده با دامنه وسیع و واقعی است."

بایدن گفت: وزارت دادگستری من و بخش حقوق مدنی به شدت بر آن افراد متمرکز شده‌اند و اطمینان خواهم داد که در حقیقت، ما بر روی چگونگی مقابله با ظهور برتری سفید متمرکز شویم.

وی توضیح داد که دولت او همچنین تأثیر افزایش برتری سفیدها در گروه‌های خاص از جمله ارتش و افسران پلیس سابق را بررسی می‌کند.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد: افرادی را که از آرمان های برتری‌طلبانه سفیدپوستان حمایت می‌کنند، "دیوانه" و "خطرناک" خواند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین