|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰

سناتور جمهوری‌خواه کنگره آمریکا معتقد است که عروس دونالد ترامپ از تبرئه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در طرح استیضاح بهره خواهد برد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از تارنمای هیل، سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: بزرگترین پیروز کل روند استیضاح رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، "لارا ترامپ" عروس ترامپ است. دوست من "ریچارد بور" باعث شده تا لارا ترامپ تقریبا به طور قطعی در صورت تمایلش نامزد کرسی سنا برای ایالت کارولینای شمالی شود. من قطعا از نامزدی وی برای این کرسی حمایت می کنم چون عروس ترامپ نماینده آینده حزب جمهوری خواه است.

سناتور ریچارد بور جمهوری خواه که در حال بازنشسته شدن است، در طرح استیضاح دونالد ترامپ علیه وی رای داد

در نظرسنجی انجام شده اواخر سال گذشته مشخص شد که لارا ترامپ در میان دیگر نامزدهای احتمالی جمهوری خواه برای پر کردن کرسی خالی ریچارد بور پیشتاز است.

سنای آمریکا اخیرا در محکمه رسیدگی به اتهام دونالد ترامپ که در مجلس نمایندگان استیضاح شده بود، ۵۷ رای برای مجرم بودن و ۴۳ رای برای تبرئه وی داد اما در نهایت به دلیل به حد نصاب نرسیدن قانونی، ترامپ را تبرئه کرد.

ترامپ در سال ۲۰۲۰میلادی هم استیضاح شد اما در محکمه سنا ۵۲ سناتور با جرم وی موافقت داشتند که در مقایسه با آن، آرای این دوره از دادگاه وی افزایش داشته است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا تنها رئیس جمهوری است که در مدت یکسال، ۲ بار استیضاح و پس از اتمام دوره، پرونده وی در دادگاه سنا مطرح شد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به تبرئه شدن دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق این کشور از محکومیت در سنا، اعلام کرد که این فصل غمگین در تاریخ آمریکا به ما یادآوری کرد که دموکراسی شکننده است.

نظام سیاسی آمریکا که کمتر از ۲۵۰ سال از قدمت آن می گذرد، اکنون علاوه بر بحران های به جای مانده از  چهل و پنجمین رئیس جمهوری این کشور و وضعیت نابسامان سیستم درمانی و شکاف عمیق اجتماعی و سیاسی،  با تبرئه ترامپ با بحرانی به مراتب وخیم تر و نگران کننده تر مواجه است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین