|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۳
کد خبر: ۳۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
گراهام که جزو سناتورهایی بود که شنبه به تبرئه شدن دونالد ترامپ در سنا رای مثبت داد، گفت: پرونده استیضاحی که از طرف مجلس نمایندگان به دست سنا رسید، بر پایه شایعات و شنیده‌هایی بود که با گزارش رسانه‌ها مخلوط شده بود.

سناتور لیندسی گراهام، از متحدان رئیس جمهوری سابق آمریکا یکشنبه گفت، احتمال دارد کامالا هریس که اکنون معاون بایدن است، در آینده وقتی کنترل مجلس نمایندگان به دست جمهوریخواهان افتاد، تحت استیضاح قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، سناتور لیندسی گراهام در مصاحبه با فاکس نیوز ساندی به شدت از دادگاه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا انتقاد کرده و آن را "شوخی" توصیف کرد. او سپس انتقاداتش را روانه کامالا هریس کرد که سابقا سناتور کالیفرنیا بود و اکنون کمتر از یکماه است که معاون رئیس جمهوری آمریکا شده است.

گراهام که جزو سناتورهایی بود که شنبه به تبرئه شدن دونالد ترامپ در سنا رای مثبت داد، گفت: پرونده استیضاحی که از طرف مجلس نمایندگان به دست سنا رسید، بر پایه شایعات و شنیده‌هایی بود که با گزارش رسانه‌ها مخلوط شده بود.

سناتور گراهام تاکید کرد: ما جعبه پاندورا را به روی روسای جمهور آتی گشوده‌ایم. اگر شما از این مدل استفاده کنید و اگر جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست بگیرند، نمیدانم چطور میشود کامالا هریس استیضاح نشود. چون او در واقع اغتشاش گران را به قید وثیقه آزاد کرد و یکی از آنها به خیابان بازگشت و سر کسی را شکست. ما در اینجا جعبه پاندورا را گشوده‌ایم و من برای این کشور ناراحتم.

در واقع گراهام بین حمایت هریس از "صندوق آزادی مینه‌سوتا" که یک سازمان غیردولتی است و به افراد کم درآمد که برای پرداخت وثیقه به پول احتیاج دارند، کمک می‌کند و شورش‌هایی که در این ایالت پس از کشته شدن جورج فلوید در مینیاپولیس در سال گذشته رخ داد، ارتباط ناموجه برقرار می‌کند.

پس از آنکه کامالا هریس از دنبال کنندگان خود در توییتر خواست به تامین وثیقه برای معترضان در مینه سوتا کمک کنند، ترامپ و جمهوریخواهانی مثل تام کاتن تلاش کردند تا اعتراضات مسالمت آمیز که برای عدالت نژادی مبارزه میکردند با کسانی که در واقع در خیابان‌ها دست به غارت میزدند، ترکیب کنند.

براساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، در حقیقت تعداد اندکی از معترضان نیازمند دریافت کمک از صندوق آزادی مینه سوتا بودند و حدود ۹۲ درصد از معترضانی که حین اعتراضات متهم شدند به وثیقه نیازی نداشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین