|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸

مجلس سنا در رابطه با اتهام تحریک در حمله ۶ ژانویه به پایتخت ایالات متحده رای به تبرئه دونالد ترامپ داد. این دومین رای تاریخی برائت رئیس جمهوری پیشین آمریکا در استیضاح است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دموکرات های مجلس، که یک ماه پیش آقای ترامپ را به «تحریک به شورش» متهم کردند، برای محکوم کردن وی به همراهی دو سوم مجلس سنا، یا ۶۷ رأی، نیاز داشتند.

این در حالی است که آراء نهایی ۵۷ رای موافق در برابر ۴۳ رای مخالف بود. در این رای‌گیری ۷ جمهوری‌خواه نیز با دادن رای محکومیت، به اعضای حزب دموکرات پیوستند.

سنای آمریکا سه‌شنبه شب ۲۱ بهمن، پس از اظهارات وکلای مدافع دونالد ترامپ و مدیران استیضاح که منصوب مجلس نمایندگان هستند، به برگزاری جلسه استیضاح رای داده بود.

کسب این نتیجه تا حد بسیار زیادی قابل پیش‌بینی بود. چرا که برای محکوم شدن آقای ترامپ، دو سوم آرا لازم بود. به عبارت دیگر، حتی اگر هر ۵۰ سناتور دموکرات هم به محکومیت او رأی می‌دادند، باز هم به همراهی ۱۷ سناتور جمهوریخواه نیاز داشتند و این امری بسیار غیرمحتمل بود.

دونالد ترامپ سال گذشته نیز از اتهام اعمال فشار بر رئیس جمهوری اوکراین برای پرونده‌سازی علیه جو بایدن در آستانه انتخابات، تبرئه شده بود.

به اين ترتيب نام آقای ترامپ به عنوان تنها رئیس جمهوری که در بیش از دو قرن تاریخ ایالات متحده آمریکا دو بار استیضاح شده و نیز دو بار از استیضاح تبرئه شده است، ثبت خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین