کد خبر: ۳۱۵۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار کرد: امیدواریم به راه حل سیاسی در لیبی و سوریه دست یابیم. دوحه و آنکارا می‌توانند برای حل مشکلات منطقه تلاش کنند.

وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با هتای ترکیه‌ای گفت، قطر در حمایت از برادران در لیبی جدی است و امیدوار است دولت در اسرع وقت تشکیل شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجه قطر در کنفرانس خبری مشترک با مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: به حمایت از برادران‌مان در لیبی تا پایان بحران و برگزاری انتخابات ادامه خواهیم داد.

آل ثانی از حمایت و تلاش‌های ترکیه در خصوص تحولات دموکراتیک در لیبی قدردانی کرده و اظهار کرد: قطر همیشه از مردم لیبی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه قطر از ترکیه به دلیل حمایتش از منافع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس تشکر کرد. او  گفت: روابط دو کشور شاهد تحولی عظیم است.

وی چاووش‌اوغلو را برادر و دست خود خوانده و گفت: از همبستگی استراتژیک، مشارکت اقتصادی و سیاسی و همکاری ترکیه تشکر می‌کنیم، در ششمین جلسه کمیته عالی استراتژیک که در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ برگزار شد تصمیمات بسیار مهمی اتخاذ شد.

وزیر خارجه قطر افزود: با کشور دوست و برادر ترکیه، آخرین تحولات در مورد ایران و ایالات متحده را مورد ارزیابی قرار دادیم.

وی همچنین اذعان داشت: با همتای ترک خود در مورد تحولات سوریه و افغانستان نیز بحث و رایزنی کردیم.

وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار کرد: امیدواریم به راه حل سیاسی در لیبی و سوریه دست یابیم. دوحه و آنکارا می‌توانند برای حل مشکلات منطقه تلاش کنند.

چاووش‌اوغلو همچنین روابط ترکیه و قطر را استراتژیک و ویژه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی٬ امیر قطر دیدار و گفت‌وگو کرد.

همچنین خبرگزاری آناتولی گزارش داد، مولود چاووش‌اوغلو با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی٬ امیر قطر در دوحه، پایتخت این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

چاووش‌اوغلو در حساب توییتر خود در این باره نوشت: در دیدار با امیر قطر سلام رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کشورمان را ابلاغ کردم.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: قطر از اختلافات خلیج فارس قوی‌تر خارج شد. به شیخ تمیم به خاطر رهبری وی در این روند تبریک عرض کردیم.

در بیانیه دفتر امیر قطر نیز آمده است، امیر قطر و چاووش‌اوغلو به بررسی آخرین رویدادهای منطقه و جهان و نیز توسعه روابط دوجانبه استراتژیک بین دو کشور برادر و راه‌های تقویت آن پرداختند.

سفر به دوحه آخرین ایستگاه سفر وزیر خارجه ترکیه به کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس بود که شامل کویت و عمان هم می‌شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین