|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۳۱۵۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
یکی دیگر از نمایندگان، تد لیوف گفت: "پس از ناکامی در شکایات حقوقی و فشارهای متعدد بر عوامل انتخاباتی در ایالت‌های کلیدی، ترامپ در برابر گزینه‌های تند و خشونت‌آمیز برای ماندن در قدرت قرار گرفت".


قانونگذاران دموکرات روز چهارشنبه در دومین روز محاکمه استیضاح ترامپ، فیلم‌هایی بعضاً دیده نشده را نشان دادند تا به ۱۰۰ سناتور که قاضی، هیئت منصفه و شاهدان این دادگاه تاریخی نیز هستند، یادآوری کنند آنها خود به سختی از "بدترین فاجعه" فرار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان دموکرات که در قالب دادستان‌های دادگاه استیضاح دونالد ترامپ ایفای نقش می‌کنند، در روز چهارشنبه ۱۰ فوریه تصاویری را منتشر کردند تا خشونت بی‌سابقه حمله به ساختمان کنگره را نشان دهند،؛ خشونتی که در جریان آن پنج تن کشته شدند و موجب شد که دونالد ترامپ از روز سه شنبه در سنا به جرم "تحریک به شورش" محاکمه شود.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان که مسؤول رسیدگی به اتهام علیه رئیس جمهوری سابق هستند، حمله به کنگره را نیز در چارچوب برنامه‌های پس از انتخابات دونالد ترامپ قرار دادند که همواره از پذیرفتن شکست خود به جو بایدن سرباز می‌زد.

جِیمی رَسکین، از مدیران استیضاح از حزب دموکرات که نقش دادستان را ایفا می‌کند، گفت: "رئیس جمهوری ترامپ، همانطور که وکلای وی اظهار داشتند، شاهد بی‌گناه یک حادثه نبود، بلکه نقش فرمانده کل قوا را رها کرد تا به تحریک کننده اصلی یک شورش خطرناک تبدیل شود".

یکی دیگر از نمایندگان دموکرات در این جلسه اظهار کرد: "حمله خونین طرفداران ترامپ، هنگامی که کنگره پیروزی رقیب او را تایید می‌کرد، در خلأ به وجود نیامد: خشم جمعیت توسط دونالد ترامپ ماه‌ها برافروخته شد".

غول سابق املاک و مستغلات که در فلوریدا مستقر شده از شهادت خودداری کرد، اما صدای او همچنان در مجلس سنا طنین انداز شد؛ جایی که متهم کنندگان وی بخش‌های زیادی از سخنرانی‌ها و توئیت‌های آتشین او را ارائه دادند و جنجالی‌ترین سخنان او را متذکر شدند.

آنها کمپین طولانی علیه نتایج انتخابات ریاست جمهوری که توسط چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا مدیریت شد و هفته‌ها بدون اثبات ادامه داشت تا نشان دهد که وی قربانی فساد گسترده انتخاباتی بوده است را "دروغی بزرگ" خواندند.

یکی دیگر از نمایندگان، تد لیوف گفت: "پس از ناکامی در شکایات حقوقی و فشارهای متعدد بر عوامل انتخاباتی در ایالت‌های کلیدی، ترامپ در برابر  گزینه‌های تند و خشونت‌آمیز برای ماندن در قدرت قرار گرفت".

استیسی پلاسکت، از دیگر نمایندگان دموکرات نیز خاطرنشان کرد که ترامپ سپس به "گروه‌هایی که ماه‌ها آن‌ها را تغذیه می‌کرد" روی آورد، مانند گروه راست‌گرایان افراطی "Proud Boys" (پسران مغرور) که چندین نفر از آن‌ها جزو مهاجمان ساختمان کنگره بودند و در ماه اکتبر از آن‌ها خواسته بود در حال "آماده باش" باشند.

ترامپ در تاریخ شش ژانویه، از هواداران خشمگین خود خواسته بود تا در واشنگتن تظاهرات کنند. او به جمعیت گفت: "مانند شیاطین بجنگید".

"مادلین دین" نیز یکی دیگر از نمایندگان گفت: ما ۱۱۰۰۰ کلمه سخنرانی ترامپ را بررسی کردیم، رئیس جمهوری فقط یک بار از اصطلاح "صلح طلب"، در برابر بیش از ۲۰ بار "جنگیدن" استفاده کرده است.

به گفته استیسی پلاسکت، ترامپ همچنین مایک پنس، معاون خود را که از عدم تایید نتیجه انتخابات سرباز زد و یا نانسی پلوسی، رهبر دموکرات‌ها در کنگره را مورد اشاره قرار داد.

وی گفت: "ترامپ این دو سیاستمدار را هدف مردم قرار داد و جمعیت برای بیرون راندن آنها به کنگره حمله کردند و با نشان دادن تصاویری از چوبه دار که در جلوی ساختمان نصب شده بود، تظاهرکنندگان خواستار "به دار آویختن" مایک پنس شدند، دیگران نیز در سالن‌های کنگره "نانسی... نانسی..." فریاد می‌زدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین