|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۳۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
در حالي‌که گراني ميوه در ايامي مانند شب يلدا براي مردم ايران به امري عادي تبديل شده، بسياري از مسئولان معتقدند به دليل فراواني توليد و ميزان عرضه ميوه‌ها، امسال خبري از اين گراني‌ها نيست.
حدود ۱۰ شب ديگر تا طولاني‌ترين شب سال مانده؛ شبي که علاوه بر حال و هواي ايرانيان بر چيزهاي ديگري از جمله بازار ميوه نيز بسيار تاثيرگذار است.

در حالي‌که گراني ميوه در ايامي مانند شب يلدا براي مردم ايران به امري عادي تبديل شده است، بسياري از مسئولان معتقدند به دليل فراواني توليد و ميزان عرضه ميوه‌ها، امسال خبري از اين گراني‌ها نيست.

در اين راستا علي حاج فتحعلي دبيراتحاديه بارفروشان به مهر گفت: ممکن است قيمت‌ها حداکثر ۱۰ درصد افزايش پيدا کند که آن هم براي يک شب است، از طرفي هم امکان دارد ميوه آنقدر فراوان باشد که همين ۱۰ درصد گراني نيز اتفاق نيفتد.

علي امامي معاون اتحاديه بارفروشان هم عقيده دارد تنها قيمت هندوانه در شب يلدا افزايش خواهد يافت و بازار باقي ميوه‌ها در آرامش به سر مي‌برد.

وي در اين زمينه در گفتگو با مهر اظهار داشت: در اين شب تنها قيمت هندوانه افزايش مي‌يابد که آن هم براي يک روز است و بلافاصله پس از شب يلدا قيمت‌ها افت مي‌کند.

براساس اين گزارش به گفته مسئولان مربوطه امسال کمبودي در توليد ميوه‌هاي شب يلدا و همچنين هندوانه وجود ندارد و مردم در يلداي۹۳براي تهيه ميوه‌هاي مورد نياز با مشکل مواجه نخواهند بود.

فتحعلي در اين رابطه با بيان اينکه کمبودي در زمينه هندوانه و انار براي شب يلدا نداريم، اظهار داشت: هندوانه ميناب که محصولي نو است، در حال ورود به ميدان بارفروشان و عرضه است، ضمن اينکه هندوانه دزفول نيز در ميدان وجود دارد.

عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزي، توليد هندوانه در سال‌جاري را به اندازه نياز عنوان کرد و به مهر گفـت: ميزان هندوانه‌اي که امسال کشت شده در حد نياز جامعه است.

معاون وزير جهادکشاورزي در مورد قيمت اين محصول در آستانه شب يلدا اظهارداشت: مساله بازار و دلالان يک بحث و مساله توليد يک بحث ديگر است. ما در حيطه مسئوليت خود توليد را کنترل کرده‌ايم و در حال حاضر توليد هندوانه در حد متعارف انجام مي‌شود.

به گزارش مهر، هم اکنون در ميدان بارفروشان قيمت هر کيلوگرم هندوانه دزفول ۶۰۰ تومان، هندوانه ميناب ۱۵۰۰ تومان، نارنگي نياگاوا ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، نارنگي انشوي ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، انار ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون کوهستاني ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون جنوب ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پرتقال رسمي جنوب ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان و پرتقال تامسون شمال ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان است.

همچنين براساس گزارش ميداني مهر در مغازه‌هاي سطح شهر تهران قيمت هر کيلوگرم هندوانه ۲۵۰۰ تومان، پرتقال ۴۰۰۰ تومان، نارنگي ۶۰۰۰ تومان، انار ۸۰۰۰ تومان و ازگيل ۵۰۰۰ تومان است.

قيمت انار و هندوانه تا به اين لحظه نسبت به سال گذشته تقريبا دو برابر شده و قيمت پرتقال و نارنگي نيز افزايش يافته است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین