|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۸
کد خبر: ۳۱۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۶۴۸ نفر از مبتلایان جان باختند. تاکنون همچنین ۵۴۷ هزار و ۷۴۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.


طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در پاکستان روز سه‌شنبه با ورود اولین محموله واکسن کرونا از چین، در اسلام‌آباد آغاز شد.

به گزارش ایرنا از منابع رسمی پاکستان، اولین طرح واکسیناسیون کرونا ساعاتی پیش با حضور «عمران‌خان» نخست وزیر این کشور طی مراسمی به گروهی از ماموران خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-۱۹ تزریق شد.

اولین محموله واکسن کرونا از چین شامل ۵۰۰ هزار دوز واکسن با هواپیمای اختصاصی وارد پاکستان شد. پکن به نشانه حسن نیت محموله نیم میلیونی واکسن کرونا را به صورت رایگان در اختیار اسلام‌آباد قرار داد.

نخست وزیر پاکستان اعلام کرد که دولت وی متعهد به تامین واکسن کرونا برای تمامی اقشار جامعه و بدون هیچ تبعیض‌ و محدودیت است.

دولت پاکستان روزهای اخیر گفت: این کشور به منظور مقابله با کرونا بیش از ۱۷ میلیون دوز واکسن «آسترازنکا» را از طریق برنامه کواکس در پاکستان دریافت می‌کند.

از زمان شیوع کرونا در پاکستان (هفتم اسفند ۹۸) تاکنون ۱۱ هزار و ۶۴۸ نفر از مبتلایان جان باختند. تاکنون همچنین ۵۴۷ هزار و ۷۴۶ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت پاکستان پیش‌تر مجوز استفاده اضطراری از ۳ نوع واکسن خارجی ساخت دانشگاه «آکسفورد» انگلیس و شرکت داروسازی بریتانیایی - سوئدی «آسترازنکا»، واکسن «سینوفارم» چین و «اسپوتنیک وی» روسی کرونا را صادر کرده بود.

بنابر اعلام ستاد ملی مدیریت عملیات مبارزه با کرونا در پاکستان، در اولین مرحله واکسیناسیون علیه کرونا، اولویت دریافت واکسن با ماموران سلامت و فعالان حاضر در خط مقدم مبارزه با ویروس کووید-۱۹ شامل ۴۰۰ هزار نفر، می‌باشد.

در مراحل بعدی دوم شهروندان بین ۶۰ و ۶۵ سال و سپس به سنین ۱۸ سال به بالا واکسن کرونا تزریق خواهد شد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین