|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
در همین رابطه یک مقام آمریکایی به نشریه هاندلزبلات آلمان (سه شنبه) گفت: آلمانی ها باید یک بسته راه حل را روی میز بگذارند. در غیر این صورت ما نمی توانیم موضوع نورد استریم ۲ را از سرراه برداریم. به گفته وی ایده ایالات متحده آمریکا این است که آسیب های ژئوپلیتیکی ناشی از انجام این پروژه را به حداقل برساند.
یک مقام دولت جدید آمریکا حل اختلافات بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا (نورد استریم۲) را مشروط به اقداماتی از سوی آلمان دانست.

به گزارش ایرنا، دولت جدید ایالات متحده در خصوص اختلافات بر سر خط لوله انتقال گاز از روسیه به اروپا ابراز امیدواری کرد طرف آلمانی حرکتی کند و پیشنهادی را ارائه دهد که در آن نگرانی های واشنگتن درباره پروژه نورد استریم۲ مورد توجه قرار گرفته باشد.

در همین رابطه یک مقام آمریکایی به نشریه هاندلزبلات آلمان (سه شنبه) گفت: آلمانی ها باید یک بسته راه حل را روی میز بگذارند. در غیر این صورت ما نمی توانیم موضوع نورد استریم ۲ را از سرراه برداریم. به گفته وی ایده ایالات متحده آمریکا این است که آسیب های ژئوپلیتیکی ناشی از انجام این پروژه را به حداقل برساند.

بر این اساس واشنگتن می خواهد مانع رشد وابستگی اروپا به منابع انرژی روسیه و جدا شدن اوکراین از زیرساخت های گاز اروپا شود. به نوشته هاندلزبلات پیشنهادی مورد توجه آمریکا است که در آن سازوکاری برای متوقف کردن فعالیت این خط لوله در صورت لزوم پیش بینی شود به گونه ای که اگر مسکو بخواهد اوکراین را تحت فشار قرار دهد و ارسال گاز آن را متوقف کند، این امر باعث قطع شدن گاز از طریق خط لوله نورد استریم۲ خواهد شد. ایالات متحده همچنین خواستار توافق نامه ای جدید است که ارسال گاز طبیعی روسیه از طریق سیستم خط لوله اوکراین را تنظیم می کند.

پیشنهاد دیگر این است که آلمان باید به اوکراین کمک کند تا زیرساخت های گاز خود را برای انتقال هیدروژن گسترش دهد. تاکنون دولت آلمان تمایلی به ارائه پیشنهادهای خاص نداشته است. در محافل دولتی گفته می شود که در سال های اخیر مواضع آلمان در قبال دولتمردان آمریکا تغییر کرده و بنابراین زمینه مذاکره محدود است.

با این حال «نیلز آنن» از مقامات وزارت خارجه آلمان در خصوص نزدیک شدن به ایالات متحده ابراز امیدواری کرده و گفته است: ما قبلا با دولتی در واشنگتن مواجه بودیم که علاقه ای به دستیابی به توافق نداشت. با این حال اگر تمایلی برای مذاکره وجود داشته باشد، این یک فرصت سیاسی است و باید از آن استفاده کنیم.

اواخر آذر نیز یک سیاستمدار عضو حزب حاکم آلمان گفت این کشور قادر به متوقف کردن پروژه خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا نبوده و باید آن را به پایان برساند. «فردریش مرتس» سیاستمدار ۶۴ ساله حزب دموکرات مسیحی آلمان توقف خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا را ناممکن خواند و گفت: معتقدم که باید این پروژه را به پایان برسانیم. وی در پاسخ به انتقادها از این پروژه به خاطر مسمومیت «الکسی ناوالنی» سیاستمدار مخالف روس، گفت: اتحادیه اروپا و روسیه می توانند در مورد نحوه برخورد با این مسئله با یکدیگر توافق کنند. اما نمی توان به راحتی از این طرح چشم پوشی کرد.

نورد استریم۲ پروژه‌ای مشترک میان شرکت گازپروم روسیه و پنج شرکت اروپایی شامل «انجی» فرانسه، «او. ام. وی» اتریش، «رویال داچ شل» هلند و «یونیپر» و «وینترشل» آلمان است. این خط لوله دوقلوی ۱۲۰۰ کیلومتری قرار است سالانه ۵۵ میلیارد متر مکعب گاز را از روسیه به آلمان منتقل کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین