|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۳۱۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸

معاون اول رئیس جمهور گفت: در قانون اساسی، از آزادی مردم به عنوان یک گوهر گران بها یاد شده است؛ به هیچ بهانه‌ای نمی‌شود آزادی مردم را محدود کرد و مانع آزادی مردم شد و حتی به بهانه امنیت نمی‌توان این کار را انجام داد.

اسحاق جهانگیری در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی که امروز (۱۲ بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن دهه فجر اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم آرمان‌های انقلاب اسلامی را در راستای سه شعار اصلی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" محقق کنیم و کشور در زمینه‌های مختلف روی پای خود بایستد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در قانون اساسی، از آزادی مردم به عنوان یک گوهر گران بها یاد شده است؛ به هیچ بهانه‌ای نمی‌شود آزادی مردم را محدود کرد و مانع آزادی مردم شد و حتی به بهانه امنیت نمی‌توان این کار را انجام داد. جمهوریت نظام جایی است که مردم خط‌مشی اداره کشور را تعیین کنند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اگر در طول این ۴۰ سال ارزیابی انجام شود، متوجه می‌شویم که برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم. البته کارهای زیادی توسط جمهوری اسلامی انجام شده است اما به دلیل اینکه برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، فکر می‌کنیم اقدامات انجام‌شده، کم هستند و با زبان گویا آن‌ها را اعلام نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: در مواقعی، فضایی ایجاد می‌شود که فکر می‌شود صحبت کردن از کارهای انجام‌شده و دستاوردها خوب نیست و مردم آمادگی پذیرش این صحبت‌ها را ندارند. در صورتی که گیری وجود دارد که ما به این نقطه رسیدیم و باید بررسی و اصلاح شود.

جهانگیری ادامه داد: مهمترین ویژگی فرصت‌های اقتصاد مقاومتی این است که مورد اجماع همه جریانات سیاسی و دستگاه‌های حکومتی است. در بخش اقتصاد به یک سری سیاست‌های اجماعی برای پیشرفت نیاز داریم. متاسفانه مسائل اقتصادی و اجرایی متفاوت و گاهی اوقات متضاد هستند و به جای اینکه برای پیشرفت امور کشور به هم کمک کنیم، کار را خنثی می‌کنیم و امور کشور با منابع زیاد و صرف هزینه زیادی پیش می‌رود.

وی افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی و سیاست اصل ۴۴ قانون اساسی، سیاست‌های راهگشا بوده‌اند، اما به دلیل گذشت زمان از این سیاست‌ها برخی ساده از کنار این موارد می‌گذرند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد باید در دست مردم باشد، گفت: در سیاست اقتصاد مقاومتی آمده است که مردمی بودن اقتصاد، یعنی حاکمیت و اداره اقتصاد باید در دست مردم باشد. همچنین اقتصاد باید درون‌زا و برون‌نگر باشد یعنی باید از همه ظرفیت‌های داخلی کشور استفاده شود و همچنین اقتصاد باید با دنیا تعامل داشته باشد.

وی بیان کرد: تحریم، اقتصاد کشور را حبس می‌کند که این مساله با سیاست اقتصاد مقاومتی در تعارض است و ما دنبال این هستیم که بتوانیم صادرات داشته باشیم و تکنولوژی بگیریم و موارد دیگر را انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصاد ما با پنج رویکرد سیاست اقتصاد مقاومتی اداره می‌شود و رهبر معظم انقلاب اسلامی این رویکردها را تایید و ابلاغ کرده است. و همه دستگاه‌های حاکمیتی این سیاست‌ها را قبول دارند.

جهانگیری بیان کرد: خوزستان ظرفیت‌های درون‌زای بالایی دارد و همه نعمت‌های خوب و منابع معدنی در این استان وجود دارد. وجود زمین حاصلخیز، آب کافی و فراوان، داشتن مرزهای آبی و خاکی، از نعمت‌های این استان است. همچنین نیروی تحصیلکرده فراوانی دارد و این استان می‌تواند در ارتباط با اقتصاد مقاومتی الگو و نمونه باشد.

وی افزود: اعمال تحریم بر همه مردم فشار وارد کرد و بر اساس فشارهای ترامپ زندگی مردم در سختی قرار گرفت. همزمان با اعمال تحریم‌ها شاهد شیوع کرونا بودیم و فشار بیشتری به مردم وارد شد.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین