|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۱۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
هاشمی افزود: اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای عدم وجود عدالت اجتماعی در کشور است، لازمه عدالت اجتماعی تامین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسلهای آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران در جلسه علنی دوازدهم بهمن این شورا گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، هاشمی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز بازگشت امام خمینی به وطن پس از 14 سال تبعید، گفت: ۱۲بهمن ۱۳۵۷یکی از بزرگترین و بیادماندنی ترین روزهای تاریخ ایران است که شادی، همبستگی و همدلی در میان مردم به اوج رسیده بود. یک دلی و انسجامی که مردم در استقبال تاریخی 12 بهمن آفریدند، خود به معنای پیروزی بود و اگرچه 22 بهمن سالروز رسمی پیروزی انقلاب اسلامی است، اما نقطه عطف و اوج انقلاب که پیروزی را آفرید، بازگشت امام به ایران بود، بازگشتی که لازمه آن از جان گذشتن رهبر برای مردمش بود و مردم نیز برای رهبری که خود را فدای ملت کنند، جان می دهند.

او ادامه داد: پیام انقلاب اسلامی که از زبان امام در نوفل شاتو و تهران به جهان رسید، انقلابی مبتنی بر عقلانیت، مردمسالاری و قانون گرایی بود و تفاوت بنیادینی با گرایشهای افراطی در جهان اسلام و کشورهای جهان سوم داشت، از همین رو در انقلاب اسلامی، یک قشر و یک طرز تفکر میدان دار ومعیار نبود.  همه مردم با همه تنوع فکری، قومی، سیاسی و دینی در صحنه حاضر بودند و به همین دلیل انقلاب اسلامی بسیار سریع و قدرتمند توانست با سایر ملتهای جهان ارتباط برقرار کند.

او با بیان اینکه نخستین سرود انقلاب، با تعیین هدف نظام جمهوری اسلامی، یعنی آباد کردن دین و دنیای مردم آغاز می شد، گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده ایم. امروز جامعه با شرایط بسیار سخت معیشتی مواجه است و اکثریت مردم در تامین معاش و حداقل های زندگی خود به مشکل برخورد می کند، در رسالت انقلاب اسلامی، مهمترین هدف تحقق عدالت است.

هاشمی افزود: اگر امروز اکثریت جامعه در محدوده خط فقر هستند، به معنای عدم وجود عدالت اجتماعی در کشور است، لازمه عدالت اجتماعی تامین رفاه برای عموم جامعه و تضمین رفاه برای نسلهای آینده از طریق توسعه امروز ایران است.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: مناسب است در این روز یادی کنیم از سخنرانی تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در آخرین دهه فجر عمرشان که در آستانه انتخابات در سال ۱۳۹۴ نیز بود. نصیحت دلسوزانه و برخاسته از آینده نگری و آزادگی ایشان نسبت به صیانت از آزادی انتخاب مردم و جلوگیری از مسدود شدن فضای سیاسی کشور، بیش از هر زمان دیگری، امروز مورد نیاز جامعه ماست. چرا که مشکلات اقتصادی و فشارهای معیشتی و حوادث تلخ سالهای اخیر، تاثیر محسوسی بر کاهش رغبت مردم به مشارکت در انتخابات آینده گذاشته است

هاشمی تاکید کرد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاهها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می گیرد و قدرت ملی ایران را در رویارویی با حریف تضعیف می کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین