|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۳۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
چین با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در آمریکا، از کاخ سفید خواست به جای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها به فکر اجرای دمکراسی واقعی در کشور خود باشد.
«هونگ لی» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه اعلام کرد: انتشار گزارش مجلس سنای آمریکا درباره روش های غیرقانونی بازجویی و شکنجه متهمان به تروریسم، خود گویای تعاریفی است که این کشور از حقوق بشر دارد.

وی با هشدار مجدد به آمریکا به منظور دخالت در امور داخلی چین تصریح کرد که این کشور حق ندارد به عنوان یک داور به اظهار نظر غیرمسوولانه در باره چین بپردازد.

وی با بیان اینکه آمریکا خود درگیر مشکلات جدی در بحث تبعیض نژادی است و حقوق اقلیت های نژادی این کشور را نقض می کند تاکید کرد که کاخ سفید نباید به سایر کشورها درس حقوق بشری بدهد.

سخنگوی وزات امور خارجه چین همچنین یادآور شد: ما تنها می توانیم امیدوار باشیم که مقامات آمریکایی با جدیت نگرش خود نسبت به سایر کشورها را تغییر داده و دیگر برای سایر کشورها در خصوص رعایت حقوق بشر سخنرانی نکنند.

هونگ لی همچنین آمریکا را متهم کرد که با اتخاذ روشهای غیراخلاقی و غیر معمول سعی دارد چین را در رابطه با مساله داخلی منطقه هنگ کنگ بی اعتبار کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین