|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۶
هر روز خبرهایی از مراسم باشکوه اربعین حسینی و پیاده روی دوستداران و عاشقان ائمه اطهار (ع) از مرزهای ایران تا کربلا به گوش می رسد که این اخبار برای همه ما به نوعی جذاب و شنیدنی است.
زمانی که صحبت از پیاده روی صدها کیلومتری تا مقصد می شود، شاید هیچکس قبول نکند که حتی یک کیلومتر را پیاده بپیماید اما زمانی که زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) در کربلا می شود آنچنان شور و اشتیاق از خودشان نشان می دهند که حاضرند این مسافت را حتی با پاهای تاول زده و لنگ لنگ بپیمایند.

پارسال در مراسم اربعین حسینی 400 هزار نفر شرکت داشتند، اما امسال به دلیل تشکیل ستاد اربعین و همکاری 26 دستگاه متولی، موضوع بزرگترین پیاده روی به سمت کربلای معلی مطرح شد به طوری که مردم برای اثبات عشق و علاقه وافر خود به سالار شهیدان، برای زیارت بارگاه ملکوتی اباعبدالله الحسین(ع) و حضور در مراسم اربعین امام حسین(ع) پیاده عازم سرزمین عشق شدند و امروز شاهدیم که بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر پیاده راهی کربلا شده اند.

گام به گام مسیر را طی می کنند، ساعت ها در مرزها معطل می مانند، خسته و مریض می شوند، پاهایشان تاول می زند، کوفتگی بدنشان را فرامی گیرد، اما بخاطر عشق به ابی عبدالله (ع) راهی زبارت حرم مطهر امام حسین(ع)می شوند.

راهی طولانی در پیش دارند، از شهرهای مختلف آمده اند، به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه که می رسند می بیینند که فقط خودشان نیستند و میلیون ها نفر عاشق اهل بیت (ع) پشت مرزها هستند و ترافیک بسیار سنگینی در شهرهای مرزی کشور به وجود آمده اما همچنان حاضر به برگشت به خانه هایشان نیستند و منتظر می مانند تا بتوانند به پابوس آقایشان حضرت اباعبدالحسین (ع) بروند.

مشقت و سختی را به جان می خرند، کودک، پیر، جوان، زن و مرد و حتی زنان باردار نیز به عشق امام حسین (ع) راهی شدند و امروز خبرها حاکی از به دنیا آمدن اولین نوزاد ایرانی در کربلاست.

نوزاد دختری که به یاد صحرای کربلا و سختی هایی که حضرت زینب (س) پس از شهادت امام حسین (ع) تحمل کرد، نامش را زینب می گذارند و مادرش به عشق به ائمه اطهار(ع) و برغم اینکه می دانسته شاید در این روزها فرزندش به دنیا بیاید، سختی سفر را تحمل کرده و دخترش را در کربلا به دنیا آورده تا بتواند راه حضرت زینب (س) را ادامه دهد.

شاید این نوزاد هیچ وقت فکر نمی کرد در چنین ایامی به این عظمت و بزرگی و به نام حسین و در کربلا متولد شود، اما تولدش جلوه خاص دیگری به خانواده اش بخشید.



** برگزاری نماز جماعت به طول 30 کیلومتر

عاشقان سیدالشهدا(ع) که پیاده این مسیر را می پیمایند به یاد روزهای فراموش نشدنی محرم و قیامی که امام حسین (ع) و یاران باوفایش داشتند، امروز نماز جماعتی به طول 30 کیلومتر در مسیر نجف تا کربلا برپا کردند.

این عاشقان دلسوخته با برگزاری این نماز جماعت باشکوه به یاد نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) افتادند و نمازی به جماعتی عظیم و در صف های طولانی در طول مسیر اقامه کردند.

راهپیمایی مردم دوستدار امامت ایران اسلامی جلوه های دیگری نیز دارد، برخی از زائران هنگام پیاده روی در حال ذکر با تسبیح یا قرائت قرآن و ادعیه هستند، برخی فرزندانشان را در آغوش گرفته و یا با کالسکه حمل می کنند و حرکت شماری از زائران به صورت خانوادگی است.

حرکت لنگان لنگان برخی از زائران نیز نشان از تاول زدن پاها و گرفتگی عضلات پای آنان دارد اما برای زیارت امام حسین (ع) فقط به راهشان ادامه می دهند تا زودتر به این فضای معنوی و مذهبی برسند.

شماری از زائران هنگام دیدن دوربین شبکه های مختلف عربی و ایرانی با نشان دادن علامت پیروزی و یا تکان دادن چفیه های خود پیام خود را از این طریق به خانواده های خود می دهند.

در مسیر حرکت ایستگاههایی برای تعمیر موبایل زائران و برای ارتباط اینترنتی با زائران برقرار شده تا زائران بتوانند مشکلات خود را از این طریق برطرف کنند.

شماری از زائران نیز هنگام حرکت پرچم های کوچکی در دست گرفته و یا بر کوله پشتی های خود نصب کرده و برخی نیز پرچم هایی در ابعاد بزرگتر در دست دارند که با تکان دادن آن جلوه خاصی به راهپیمایی بخشیده اند.

اینها بخشی از جلوه های زیبایی است که مردم ایران اسلامی بار دیگر برای نشان دادن علاقه و اشتیاق فراوانشان به ائمه اطهار (ع) از خود به نمایش گذاشته اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین