|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۱۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
مجید تخت‌روانچی روز دوشنبه ۶ بهمن در نخستین مصاحبه خود پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که ایران تا این لحظه با دولت جدید ایالات متحده صحبت نکرده است.او در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم با واشینگتن یا از طریق میانجی، مثلا دولت سوئیس، وجود دارد، اظهار داشت: «نه، ما قصد نداریم که پا پیش بگذاریم.»

سفیر ایران در سازمان ملل می‌گوید که تهران برنامه‌ای برای گفت‌وگو با دولت جو بایدن ندارد و منتظر است که رئیس جمهور جدید ایالات متحده گام اول را در راستای لغو تحریم‌ها و بازگشت به توافق هسته‌ای بردارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، مجید تخت‌روانچی روز دوشنبه ۶ بهمن در نخستین مصاحبه خود پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا به شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت که ایران تا این لحظه با دولت جدید ایالات متحده صحبت نکرده است.

او در پاسخ به این سئوال که آیا برنامه‌ای برای گفت‌وگوی مستقیم با واشینگتن یا از طریق میانجی، مثلا دولت سوئیس، وجود دارد، اظهار داشت: «نه، ما قصد نداریم که پا پیش بگذاریم.»

او اظهار داشت: «این بستگی به ایالات متحده دارد که تصمیم بگیرد دست به چه اقدامی بزند. ما عجله‌ای نداریم.»

جو بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده تاکید کرده بود که اگر ایران به تعهدات خود بر اساس برجام عمل کند، واشینگتن نیز به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

تخت‌روانچی با اشاره به این گفته بایدن عنوان کرد که ایران می‌خواهد ببیند آیا رئیس جمهور جدید به قول خود عمل می‌کند و اگر چنین کند تهران نیز آماده است تا بار دیگر تعهدات هسته‌ای خود را اجرا کند.

وی افزود: «توپ در زمین ایالات متحده است. کاملا به دولت جدید بستگی دارد. بنابراین به محض آن که آنها به تعهدات خود عمل کنند، ایران نیز همان‌طور که بارها گفته است، تعهدات خود را به شکل کامل اجرا می‌کند.»

تخت‌روانچی تاکید کرد که ایران در پی دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست و برنامه هسته‌ای آن صرفا اهداف غیرنظامی دارد.

وی گفت که این خیلی «بی‌معناست» اگر قرار باشد ایران دست به اقدام آشتی‌جویانه بزند در حالی که ایالات متحده با خروج از توافق هسته‌ای آن را نقض کرده است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد افزود: «حرف کافی نیست. ما نیاز داریم که اقدامی از جانب ایالات متحده ببینیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین