|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۳۱۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
من فکر می‌کنم که ترامپ قبلا خودش، فرزندانش و جولیانی را با فرمانی مخفی مورد عفو قرار داده است و اگر علیه این افراد جرم یا محکومیتی در دادگاه‌های ایالتی و فدرال صادر شود او در جیب خود حکم عفو را در اختیار دارد.

«مایکل کوهن» وکیل سابق «دونالد ترامپ» می‌گوید که به اعتقاد او ترامپ قبل از ترک کاخ سفید با صدور دستور‌های مخفی، خودش، پسرانش و «رودی جولیانی» وکیل شخصی خود را مورد عفو قرار داده است.

براساس گزارش پایگاه خبری نیوزویک، در اوایل روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه، ترامپ ۷۳ نفر را مورد عفو قرار داد و ۷۰ نفر دیگر را مشمول تخفیف در مجازات قرار داد که یکی از آن‌ها «استیو بنن» دستیار سابقش و استراتژیست کاخ سفید بود. با این حال این لیست شامل مجوز‌های پیشگیرانه برای عفو خود ترامپ و خانواده‌اش نبود.

کوهن در مصاحبه با شبکه ام اس ان بی سی می‌گوید با توجه به شناختی که از ترامپ دارد دلیل اینکه او برای خودش، اعضای خانواده و رودی جولیانی فرمان عفو صادر نکرده است را می‌داند.

کوهن در ادامه گفت: من فکر می‌کنم که ترامپ قبلا خودش، فرزندانش و جولیانی را با فرمانی مخفی مورد عفو قرار داده است و اگر علیه این افراد جرم یا محکومیتی در دادگاه‌های ایالتی و فدرال صادر شود او در جیب خود حکم عفو را در اختیار دارد.

کوهن توضیح داد که طی آخر هفته تحقیقاتی در این زمینه انجام داده است که آیا فرمان‌های عفو طبق قانون اساسی باید برای مردم و افکار عمومی افشا شود یا نه.

وی می‌گوید که طبق تحقیقاتی که انجام داده است چیزی پیدا نکرده است که طبق قانون این فرمان‌ها باید اعلام شود بنابراین فکر می‌کند که ترامپ پتانسیل دور زدن قانون و انجام چنین اقدامی را دارد.

مایکل کوهن در سال ۲۰۱۸ و به دلیل تخلفات انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ و پرداخت حق السکوت به دو زن که مدعی بودند با ترامپ رابطه نامشروع داشته‌اند از سوی دادگاه به سه سال زندان محکوم شد.

روزنامه نیویورک تایمز اخیرا گزارش داده بود که ترامپ پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ در جلسات مختلف به مشاورانش گفته است که در نظر دارد خودش را مورد عفو قرار دهد.

منبع: فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین