|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۳۱۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۳
طی روزهای گذشته مذاکراتی با مقامات عراقی داشتیم و نهایتا مقرر شد تا پروازهای شرکت‌ هواپیمایی این کشور به ایران از سر گرفته شود و ایرلاین‌های ایرانی نیز بتوانند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه ببرند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز مجدد پروازهای ایران با مقاصد مختلف عراق از جمله نجف و بغداد خبر داد و گفت: ایرلاین‌ها می‌توانند با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی برای هر روزی که می‌خواهند مجوز پرواز این کشور را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و محدودیت‌های سفر از طرق مختلف زمینی، دریایی و هوایی، کشورهای مختلفی با مذاکره و توافق با یکدیگر پروتکل‌های دو و چند جانبه‌ای برای برقراری روابط خود به ویژه در زمینه پروازهای مسافری کردند. در این میان نیز ایران به غیر از چند مقصد خارجی به اکثر کشورهایی که پیش از شیوع کرونا پرواز داشت، سفرهای هوایی خود را البته با رعایت پروتکل‌های کرونایی از سرگرفته است.

تورج دهقان زنگنه –رییس سازمان هواپیمایی کشوری- در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت پروازهای خارجی و از سرگیری پروازهای ایران و عراق اظهار کرد: در حال حاضر به غیر از پروازهای انگلستان، ژاپن و چند مقصد آفریقایی، پروازهای ایران به همه مقاصدی که پیش از شیوع ویروس کرونا وجود داشت، انجام می‌شود و به غیر از پروتکل‌های بهداشتی و کرونایی محدودیت دیگری در این زمینه نداریم.

وی افزود: طی روزهای گذشته مذاکراتی با مقامات عراقی داشتیم و نهایتا مقرر شد تا پروازهای شرکت‌ هواپیمایی این کشور به ایران از سر گرفته شود و ایرلاین‌های ایرانی نیز بتوانند مسافران و زائران خود را به این کشور همسایه ببرند.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: شنبه گذشته پرواز ایرلاین عراقی به تهران و مشهد انجام شد و البته نظارت بسیاری زیادی بر این پرواز از نظر پروتکل‌های بهداشتی داشتیم و شرکت‌های هواپیمایی ایرنی نیز می‌توانند برای هر روزی از هفته که می‌خواهند و از سوی مردم تقاضا برای آن وجود دارد، درخواست بدهند تا مجوز پرواز به نجف و بغداد را برای آن‌ها صادر کنیم.

دهقان زنگنه گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای این پرواز مانند دیگر پروازهای خارجی رعایت شده و می‌توان به غربالگری مسافران و رصد مبتلایان به ویروس کرونا برای ممانعت از سفر هوایی آن‌ها و ... اشاره کرد و مسافران نیز باید تست PCR  با نتیجه منفی را مطابق دیگر پروازهای خارجی در اختیار داشته باشند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین