|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۹
کد خبر: ۳۱۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۶
«واشنگتن تایمز» نوشته است: در آیین سوگند رئیس‌جمهوری، جو بایدن بیش از هر رئیس‌جمهوری در آمریکا بر اتحاد و یکپارچگی، تکیه داشت. معادل‌هایی برای واژه همبستگی، بیش از یک درصد بودند. از تحلیف جورج واشنگتن در ۱۷۹۳ این یک رکورد بود.
جو بایدن خبر نخست روزنامه‌های امروز جهان است. پرسش نخست این است که آیا محرک‌های اقتصادی جو بایدن، می‌توانند اقتصاد آمریکا را سامان ببخشند؟

به گزارش ایسنا، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو هر روز با مرور تیترها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند.

از مهمترین اخباری که او امروز (چهارم بهمن‌ماه) به آن‌ها پرداخته، به شرح زیر است:

_ «اکونومیست»، هفته‌نامه انگلیسی نوشته است: جو بایدن می‌خواهد زخم‌های به بار آورده دونالد ترامپ را التیام بخشد. یک رئیس‌جمهوری معمول، قدرت را در یک آشفتگی نامعمول به دست می‌گیرد.

_«ال موندو»، نشریه اسپانیایی نیز خاطرنشان کرده است: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا با سیلی از درخواست‌ها و تقاضاها از جهان، رو در رو خواهد شد. شکست ترامپ، بیداری در برابر آمریکا از سوی جهان بود.

_ «دی ولت»، نشریه آلمانی نوشته است: جو بایدن نمی‌تواند همه این جهانیان را راضی نگاه دارد. همچنان که آمریکا و جهان هم به سال‌های پیش از ۱۹۱۶ باز نخواهند گشت.

_ «واشنگتن تایمز» نوشته است: در آیین سوگند رئیس‌جمهوری، جو بایدن بیش از هر رئیس‌جمهوری در آمریکا بر اتحاد و یکپارچگی، تکیه داشت. معادل‌هایی برای واژه همبستگی، بیش از یک درصد بودند. از تحلیف جورج واشنگتن در ۱۷۹۳ این یک رکورد بود.

_ «ال پائیس»، نشریه اسپانیایی به موضوع واکسن کرونا پرداخته و نوشته است: ماراتن کلافه‌کننده واکسیناسیون، ادامه دارد. در این حال حکومت‌های آسیایی بدون کمک جهانی این ماراتن را طی می کنند.

_ «اکونومیست»، روزنامه انگلیسی گزارشی ویژه درباره جوانان در  چین دارد. این نشریه نوشته است: جوانان چینی هم‌میهن دوست هستند؛ به لحاظ اجتماعی شکاف میان جوان روستایی و جوان کلان‌شهر پر شده است. حس میهن‌دوستی و ملی‌گرایی به سبب دست آوردهای چین، سخت دامن گسترده است.

_ روزنامه «گاردین» در انگلیس نیز خاطرنشان کرده است: انتخاب اخیر رهبر تازه موفق‌ترین حزب سیاسی اروپا نشان داد که آلمان، یک گردش به راست خواهد داشت. ظاهر شدن دوباره آنگلا مرکل، سیاستمدار کارآمد، آن هم در عصر ظهور کرونا، ناممکن به نظر می‌آید. شکست‌های پی در پی حزب دموکرات مسیحی یا همان حزب مرکل سبب شد تا او در سال ۲۰۱۸ از کرسی رهبری حزب، کنار برود. اما اقتدار و شفافیت دیدگاهش، باز سبب افزایش محبوبیت اش، تا هفتاد درصد شد. با این همه او گفته بود که در انتخابات صدراعظمی آلمان، حضور نخواهد داشت.

_ «یو اس ای تودی» در آمریکا نوشته است: جو بایدن دستور کمک اقتصادی به خانواده‌هایی داد که بر اثر ابتلا به کووید_19، آسیب دیده‌اند. کارشناسان می‌گویند بازگشت و پیوند دوباره آمریکا با سازمان بهداشت جهانی خبری خوش برای آمریکا و جهان است.

_ «اکونومیست» نوشته است: حکومت اتیوپی، گرسنگی در آن کشور را به عنوان سلاح مورد سوءاستفاده قرار می‌دهد. یک منطقه شورشی به سبب قحطی و گرسنگی تسلیم حکومت شد. صفحه نخست هفته‌نامه اکونومیست عکس مردی است جارو به دست در برابر کاخ سفید آمریکا و پر از لکه‌های خون که با عنوان نخست این نشریه همراه شده است؛ «بعد از آمدن صبح در آمریکا حالا آمریکا، بی‌رحم و سرکش به نظر می‌آید، اما امید تغییر، آن هم به سرعت هست».

* از حاشیه خبرها:

«نیویورک تایمز»: دنیای آرمانی در عصر کرونا این است که در ورودی هر اداره یا رستوران یا مدرسه، یک آزمایش برای کرونا انجام شود. آرژانتین چنین گامی را برداشت. آزمایش حس بویایی آدم‌ها و نظاره آن بر صفحه رایانه. پژوهشگران معتقدند این شیوه شناسایی، اگرچه دلخواه نیست، اما می‌تواند گام در خور توجهی در این راه باشد؛ و اینکه آیا انتقال ویروس از سوی این آدم‌ها، با وجود نداشتن حس بویایی ممکن است یا نه؟ با این همه آزمایش حس بویایی در بسیاری از کلینیک‌های جهان، متداول شده است. یعنی آزمایش سریع بویایی و تماشای امکان ابتلای شخص به ویروس کووید_ ۱۹.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین