|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸
سعید اوحدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از مشتاقان راهپیمایی اربعین حسینی خواست تا از عزیمت به مرزها خودداری کنند تا امکانات بازگشت برای زایران فراهم شود.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: مرز بین المللی مهران به دلیل نبود امکانات در آن سوی مرز از سوی طرف عراقی برای حضور زایران در راهپیمایی اربعین تعطیل شده و زایران در صورت حضور در مرز با مشکلات عدیده ای روبرو خواهند شد.

سعید اوحدی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از مشتاقان راهپیمایی اربعین حسینی خواست تا از عزیمت به مرزها خودداری کنند تا امکانات بازگشت برای زایران فراهم شود.

او گفت: مسیرهای منتهی به مهران هم اکنون با ترافیک شدید خودروهای عبوری روبروست و شمار زیادی از زایران که روز گذشته پس از عبور از مرز مهران وارد خاک عراق شده بودند، پس از چند ساعت پیاده روی به دلیل نبود امکانات انتقال به شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی مجبور به بازگشت به مرز مهران شده اند.

رییس سازمان حج و زیارت از هموطنان خواست با توجه به حضور بیش از یک میلیون و 300 هزار زایر در عراق و برنامه ریزی برای بازگشت آنها به کشور از مراجعه به مرزها برای سفر به عتبات عالیات خودداری کرده و این سفر معنوی را به زمان دیگری موکول کنند.

اوحدی گفت: مرز مهران برای ورود به خاک عراق از امروز پنجشنبه بسته شده و دیگر خدماتی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین به زایران ارایه نخواهد شد.

ازدحام زایران پیاده در مسیر شهر بدره عراق در همسایگی مهران تا کوت به حدی است که امکان تردد افراد و خودروهای مسافری را با مشکل مواجه کرده است.

زایرانی که به داخل کشور وارد شدند، گفتند: کمبود امکانات رفاهی در آن سوی مرز و ازدحام زایران حسینی باعث شد تا از ادامه سفر انصراف دهند.

بنابر این گزارش مکان های استراحت، سرویس های بهداشتی و غذا با وجود ازدحام جمعیت در طرف عراقی یافت نمی شود و همین عوامل در بازگشت زایران موثر بوده است.

بنا بر برخی گزارش ها در مسیر بدره عراق تا کوت مرکز استان واسط که حدود 68 کیلومتر است در روزهای عادی خودروهای مسافر بر وجود دارد اما طی روزهای اخیر کامیون های باری به حمل مسافر می پرداختند و امروز این خودروها هم پیدا نمی شد یا بسیار اندک بودند.

مسوولان استان ایلام نیز بارها از زایران خواستند تا مسافرت خود را به بعد از اربعین موکول کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با توجه به حجم زیاد زایران در آن سوی مرز، زایران سفر خود را به بعد از اربعین حسینی موکول کنند.

حسین کلانتری گفت: امکانات رفاهی در مرز عراق برای زایران به دلیل ازدحام بسیار کم است.

 
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین