|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۷
کد خبر: ۳۱۲۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
نخست وزیر پاکستان که همواره بر لزوم لغو فوری تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکید کرده است، افزود: ما تفاهم خوبی با ایران برای توسعه روابط داریم.

نخست وزیر پاکستان در دیدار با پژوهشگران و چهره‌های ارشد رسانه‌ای این کشور با ابراز امیدواری نسبت به رفع تحریم های ناعادلانه علیه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد که به قدرت اقتصادی منطقه تبدیل شود.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع رسمی پاکستان، «عمران‌خان» در این نشست با اشاره به سیاست خارجی مستقل اسلام آباد به منظور تقویت روابط با کشورهای همسایه و دوست، افزود: طی سال‌های اخیر تفاهم خوبی برای تحکیم روابط پاکستان با جمهوری اسلامی ایران برقرار شده است.

وی در پاسخ به پرسش‌های مختلف مرتبط با سیاست خارجی و روابط با همسایگان گفت: در زمان آغاز کار دولت حزب جنبش عدالت، شاید روابط دوجانبه با ایران در سطح اطمینان بخشی نبود اما امروز می‌توانم بگویم که روابط بسیار عالی میان دو کشور برقرار است.

نخست وزیر پاکستان که همواره بر لزوم لغو فوری تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکید کرده است، افزود: ما تفاهم خوبی با ایران برای توسعه روابط داریم.

عمران‌خان در واکنش به تصمیم ایران، پاکستان و ترکیه برای راه‌اندازی قطار کانتینربر اکو و همزمان گشایش دومین مرز رسمی ایران و پاکستان، با اشاره به تحریم‌های ضدایرانی و کارشکنی آن در توسعه تجارت میان دو کشور اظهار داشت: متاسفانه ایران با تحریم‌هایی مواجه است که جلوی توسعه همکاری‌های تجاری پاکستان با آن کشور را گرفته است.

نخست وزیر پاکستان اواخر آبانماه سال گذشته طی سخنانی در همایش بین المللی صلح و توسعه در جنوب آسیا و خاورمیانه در اسلام‌آباد گفت: پاکستان در صورت لغو تحریم‌های ضدایرانی و بهبود روابط تهران و واشنگتن، می‌تواند از ظرفیت‌های اقتصادی ایران بهره ببرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به ازسرگیری گفت وگوها میان ایران و غرب، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در صورت لغو تحریم‌ها این ظرفیت را دارد که به قدرت واقعی اقتصادی در منطقه تبدیل شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین