کد خبر: ۳۱۲۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
دائم آن ها چیزی می‌گویند، حرفی می‌زنند، نِق‌ می‌زنند. این طرف هم جوابی می‌دهند. مسئولان داخلی هم مسئولان نظامی، هم مسئولان وزارت خارجه و هم مردم، پاسخ هر سه این مساله را دادند.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند: در مورد حضور منطقه‌ای ما و اینکه مدام می‌گویند چرا ایران حضور پیدا کند؛ ایران موظف است جوری رفتار کند که دوستانش در منطقه را تقویت کند. حضور ما به معنای تقویت دوستان و هواداران است. ما نباید کاری کنیم که دوستان و هوداران نظام تضعیف بشوند. حضور ما ثبات آفرین است. ثابت شده است که حضور ما موجب برداشته شدن بی‌ثباتی است که نمونه آن داعش است.

بخشی از سخنان ایشان در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت سالگرد واقعه 19 دی به شرح زیر است:

* یکی از مسائل پرتکرار در چالش بین جمهوری اسلامی و جبهه استکبار به سرکردگی آمریکا، یکی مساله تحریم، یکی مساله حضور منطقه‌ای ایران و یکی مساله توان دفاعی ایران و قدرت موشکی ایران است.

* دائم آن ها چیزی می‌گویند، حرفی می‌زنند، نِق‌ می‌زنند. این طرف هم جوابی می‌دهند. مسئولان داخلی هم مسئولان نظامی، هم مسئولان وزارت خارجه و هم مردم، پاسخ هر سه این مساله را دادند.

* جبهه غرب و دشمنان ما موظفند که این حرکت خباثت‌امیز یعنی تحریم مردم ایران را پایان بدهند و فوراً متوقف کنند. این یک حرکت خائنانه و خباثت‌آمیز است. یک دشمنی بزرگ و بی‌جهت با ملت ایران است. با ملت ایران دشمنی می‌کنند.

* فرض کنیم تحریم برداشته نخواهد شد. تحریم البته به تدریج بی‌اثر هم خواهد داشت. ما باید اقتصاد کشور را جوری برنامه‌ریزی کنیم که با رفتن و آمدن تحریم و با بازیگری‌های دشمن دچار مشکل نشویم. این هم ممکن است. این را من نمی‌گویم، صاحب‌نظران اقتصادی و دلسوزان می‌گویند. ما این را به صورت یک سیاست ابلاغ کردیم که همان اقتصاد مقاومتی است و باید به جدیت و شدت دنبال شود.

** در مورد حضور منطقه‌ای ما و اینکه مدام می‌گویند چرا ایران حضور پیدا کند؛ ایران موظف است جوری رفتار کند که دوستانش در منطقه را تقویت کند. حضور ما به معنای تقویت دوستان و هواداران است. ما نباید کاری کنیم که دوستان و هوداران نظام تضعیف بشوند. حضور ما ثبات آفرین است. ثابت شده است که حضور ما موجب برداشته شدن بی‌ثباتی است که نمونه آن داعش است.

* حضور منطقه‌ای قطعی است باید وجود داشته باشد و وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی حق ندارد وضع دفاعی کشور را جوری قرار بدهد که یک آدم بی‌عرضه مانند صدام حسین شهر تهران را بمباران کند و کاری از دستش برنباید. در شهر تهران یا موشک عراقی می‌‌آ‌مد یا هواپیمای میگ 25 از ارتفاع شهر را بمباران می‌کند.

* امروز قدرت دفاعی ما جوری است که دشمنان ما در محاسباتشان ناگزیراند توانایی‌های ما را به حساب بیاروند.

* وقتی که موشک ایران می‌تواند پرنده متجاوز آمریکایی را در آسمان ایران ساقط کند و می‌تواند پایگاه عین‌الاسد را در هم بکوبد، دشمن می‌تواند روی این توانایی‌ها حساب کند.

* نباید کاری کنیم که دشمن جرات کند و ما نتوانیم در مقابل دشمن کاری کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین