|
|
امروز: دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۲۶۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
در 4 سال گذشته سیاست‌های مخرب و اشتباه دولت ترامپ علاوه بر افول بیشتر آمریکا، موجب ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در جهان شده است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به تحولات داخلی ایالات متحده آمریکا طی دو ماه گذشته و به ویژه اتفاقات دیشب در کنگره این کشور، خاطر نشان کرد: همان زمانی که ترامپ با پیمان‌شکنی، یک‌جانبه از برجام و دیگر معاهدات بین‌المللی خارج شد و پس از آن به طور غیرقانونی مردم ما را با فشار حداکثری تحریم و جنگ اقتصادی را تحمیل و ناجوان‌مردانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کرد، بارها گفتیم که او اعتبار دولت و کشور آمریکا را لگدمال می‌کند و پایان عمر سیاسی خود را رقم می‌زند.

به گزارش ایسنا، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت:

«آنچه در دو ماه گذشته پس از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شاهد هستیم، بخشی از چهره روتوش نشده نظام آمریکا است که در 4 سال گذشته با روی کار آمدن دولت ترامپ بیشتر نمایان شده است. موضوع تقلب در انتخابات و اغتشاشات خیابانی و حمله به کنگره که موجب اخلال در جلسه رسمی کنگره شد، یکی از میراث داخلی ترامپ است.

در 4 سال گذشته سیاست‌های مخرب و اشتباه دولت ترامپ علاوه بر افول بیشتر آمریکا، موجب ناامنی و بی‌ثباتی سیاسی و اقتصادی در جهان شده است.

همان زمانی که ترامپ با پیمان‌شکنی، یک‌جانبه از برجام و دیگر معاهدات بین‌المللی خارج شد و پس از آن به طور غیرقانونی مردم ما را با فشار حداکثری تحریم و جنگ اقتصادی را تحمیل و ناجوان‌مردانه و بزدلانه شهید سلیمانی را ترور کرد، بارها گفتیم که او اعتبار دولت و کشور آمریکا را لگدمال می‌کند و پایان عمر سیاسی خود را رقم می‌زند. درستی آن هشدارها شاید حالا و پس از روز شرم‌آوری که در کنگره بر دموکراسی آمریکایی گذشت، بهتر فهمیده شود.

سیاست‌های پوپولیستی دولت ترامپ و نتایج مخرب آن در آمریکا و عرصه بین‌المللی باید درس عبرتی شود برای رئیس‌جمهور جدید آمریکا که ضمن جبران گذشته، اشتباهات دولت ترامپ را با روش‌های دیگر در ارتباط با فشار به کشورهای مستقل و خروج از پیمان‌های بین‌المللی تکرار نکند.»

به گزارش ایسنا، شب گذشته جمعی از هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا و معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا طی اقدامی بی سابقه و خشونت بار وارد ساختمان کنگره شدند؛ در زمان ورود مهاجمان به ساختمان کنگره، اعضای سنا در حال بررسی تایید ریاست جمهوری جو بایدن رقیب انتخاباتی ترامپ بودند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین