کد خبر: ۳۱۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

رییس جمهور گفت: آیت‌الله هاشمی باید برای ما الگو باشد که در انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و هم در زمینه فرهنگ که یک نمونه آن دانشگاه آزاد بود کارهای بسیار بزرگی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از سه طرح کلان ملی و کارخانه‌های نوآوری با اشاره به سالروز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: شاید بدون استثنا در طول ریاست جمهوری هر جا که افتتاح مهمی داشتم در دل از مرحوم آیت الله یاد می‌کردم. ایشان چهره‌ای بود که برای آبادانی و سازندگی کشور زحمات بسیار فراوانی کشید که یاد، خاطره، نام و کارهای بلند او را گرامی می‌داریم.

وی افزود: ایشان باید برای ما الگو باشد که در انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی و هم در زمینه فرهنگ که یک نمونه آن دانشگاه آزاد بود کارهای بسیار بزرگی انجام داد. امیرکبیر هم بزرگترین سردار سازندگی تاریخ ایران در قرن گذشته بود و توانست علم و فناوری و تمدن نوین را در کشور پایه‌گذاری کند اما نگذاشتند زنده بماند و او را به شهادت رساندند.

روحانی با تاکید بر اینکه وقتی این افراد فراجناحی می‌شوند و زندگی آنها با اعتدال و اخلاق توأم می‌شود، تصریح کرد: البته جناح و حزب و سر جایش خوب است اما برای مدتی موقت، چرا که اگر دائم باشد در فعالیت و همکاری تاثیر ناسالم می‌گذارد. اینکه یک حزب فعال و در انتخابات پیروز شود بسیار خوب است، اما اگر پیروز شد باید از همه شایسته‌ها در مجموعه خود استفاده کند نه فقط از حزب خود. و با افراطی شدن این رقابتها می بینیم که چه وضعی پیش می آید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین