|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
گزارش شبکه المسیره از این دو حمله هوایی، تنها یک روز پس از بمباران بخش بانوان تالار عروسی در شرق شهر حدیده بود که دو طرف یکدیگر را متهم کردند.

سازمان ملل بامداد امروز (یکشنبه) اعلام کرد که شرایط نظامی شهر ساحلی حدیده واقع در غرب یمن را تحت نظر دارد و برای توقف تنش در این شهر تلاش می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، هیات سازمان ملل برای حمایت از توافق حدیده چند ساعت پس از اینکه نیروهای انصارالله از دو حمله هوایی ائتلاف عربی به نزدیکی بندر حدیده خبر دادند، با انتشار توییتی تاکید کرد: شرایط نظامی شهر ساحلی حدیده واقع در غرب یمن تحت نظر است و هیات سازمان ملل جهت توقف تنش در این شهر تلاش می‌کند.

این هیات در توییت خود ضمن ابراز نگرانی نسبت به صدای انفجارهایی که عصر شنبه از نزدیکی بندر حدیده شنیده شدند، تاکید کرد، گزارش‌های مربوط به فعالیت هوایی را که به اوج خود رسیده‌اند، دنبال می‌کند.

همچنین این هیات اعلام کرد: این حمله در دوره‌ای انجام شد که عملیات‌های هوایی، تلفات در میان غیرنظامیان و موارد نقض آتش‌بس در این استان افزایش داشته‌اند.

هیات سازمان ملل در ادامه تاکید کرد که شرایط را از نزدیک رصد می‌کند و جهت جلوگیری از هر گونه بالا گرفتن خشونت در حدیده، وارد واکنشی چند جانبه می‌شود.

شبکه المسیره وابسته به جنبش انصارالله یمن عصر شنبه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان در نزدیکی بندر حدیده دو حمله هوایی انجام دادند و این اقدام به معنای نقض دوباره توافق سوئد است.

۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ رایزنی‌هایی در استکهلم با نظارت سازمان ملل به توافقی میان دولت مستعفی یمن و نیروهای جنبش انصارالله منجر شد و بر اساس آن آتش‌بس در استان حدیده برقرار شده و درباره تبادل حدود ۱۵ هزار اسیر و بازداشتی از هر دو طرف و نیز برخی اقدامات برای وضعیت انسانی استان تعز توافق شد.

گزارش شبکه المسیره از این دو حمله هوایی، تنها یک روز پس از بمباران بخش بانوان تالار عروسی در شرق شهر حدیده بود که دو طرف یکدیگر را متهم کردند.

نیروهای انصارالله شهر حدیده، مرکز این استان را به همراه بندر استراتژیک آن در کنترل دارند، در مقابل نیروهای دولت مستعفی یمن نیز کنترل ورودی‌های جنوبی و شرقی شهر حدیده را در دست دارند.

ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ عملیات نظامی را علیه نیروهای وابسته به جنبش انصارالله آغاز کرده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین