|
|
امروز: جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۳۱۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
طرح بندر بزگ فاو که از سال ها پیش، برنامه ریزی شده و به طور مکرر به تأخیر افتاده است، یکی از چندین پروژه ای است که عراق امیدوار است با عبور از کانال سوئز، یک کریدور حمل و نقل کوتاه تر بین خاورمیانه و اروپا ایجاد کند.

عراق برای ساخت فاز اول بندر بزرگ فاو، قراردادی 2.625 میلیارد دلاری با شرکت دوو کره امضا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از رویترز؛ عراق برای ساخت فاز اول بندر بزرگ فاو، قراردادی 2.625 میلیارد دلاری با شرکت دوو کره امضا کرد و این پروژه باید در مدت 3.5 سال به پایان برسد.

دولت عراق امیدوار است این طرح بتواند اقتصاد این کشور را تقویت و برای ساکنان استان بصره شغل ایجاد کند.

در صورت تحقق این طرح، عراق، یکی از 10 بندر بزرگ را با ظرفیت سالانه 30 میلیون کانتینر در اختیار خواهد داشت.

طرح بندر بزگ فاو که از سال ها پیش، برنامه ریزی شده و به طور مکرر به تأخیر افتاده است، یکی از چندین پروژه ای است که عراق امیدوار است با عبور از کانال سوئز، یک کریدور حمل و نقل کوتاه تر بین خاورمیانه و اروپا ایجاد کند.

فرهان الفرتوسی، مدیر کل شرکت بنادر عراق به رویترز گفت: طبق این شرکت دوو کارهای ساختمانی را که شامل ساخت پنج اسکله برای تخلیه کشتی ها و کانتینرها است، انجام می دهد.

وی گفت که در فاز اول باید این بندر بتواند سه میلیون کانتینر دریافت کند، الفرتوسی افزود: سه مرحله ساخت بندر باید در کمتر از چهار سال به پایان برسد و عراق آماده عقد قرارداد با "هر شرکت علاقه مند" برای سایر مراحل است .

در حال حاضر، عراق برای پهلوگرفتن کشتی های حمل کالا، بیشتر به بندر ام قصر در جنوب کشور متکی است ، که در بالای آبراه راهبردی خلیج فارس قرار دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین