|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۱۲۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۸
توفیق می دانستم که آقازاده ای را می شناسم که از جنس و نوع آقازاده های مصطلح در جامعه ما نیست و باید او را استثنایی بدانم که آقازادگی را به اتمام و اکمال با نجابت و معرفت عجین و آکنده کرده است.

ارسلان امیری_ نجابت از جنس و خانواده اصالت و شرافت و عزت نفس است، انسان های تجيب بخشنده، بی کینه، و قابل اعتمادند. با مردم به احترام رفتار می کنند، اهل دورویی و ریا و تظاهر و چاپلوسی نیستند و خلاصه این که با کنترل مداوم خود در برابر وسوسه ها همواره به خدا توکل می کنند و نیز بگویم از انسان های بامعرفت، آن هایی هستند که در سخت ترین شرایط زندگی، دیگران را می فهمند و به آنان پشت نمی کنند. به جای ذهن و منفعت، چشم به واقعیت و قناعت دارند، حقیقت را تحت هیچ شرایطی زیر پا نمی گذارند و همواره بر عهد و پیمانشان پابرجا و استوار باقی می مانند.

اما از سوی دیگر، مردمان ما در سال های اخیر با پدیده و واژه «آقا زادگی» با استمرار و تعدد مواجه بوده و هستند. این اصطلاح به افرادی اشاره دارد که بعضا ژن خود را برتر می دانند و با اتکا به رانت و سوءاستفاده از نفوذ والدین به فعالیت های اقتصادی می پردازند و با تلاش و شایستگی بسیار ناچیز، خود را در کسب قدرت و ثروت ذی حق می دانند. تا جایی که متاسفانه در افواه عوام از این اصطلاح، هم پای فحش و ناسزا استفاده می‌شود.

تا چند روز قبل و به تبع آشنایی، مجالست و هم نفسی با جناب آقای دکتر «سجاد مخبر» ، این پزشک عالم، عاقل، پاک، پرتلاش،صادق، خیرخواه، متواضع و …. (که خدا را شاهد می گیرم که تمامی این صفت ها را بی هیچ مبالغه ای و مستند به شواهد عینی به کار برده ام) خود را، که هیچ رابطه ای با مناسبات و سلسله مراتب قدرت و حاکمیت در کشور ندارم، خوشبخت و مشحون از توفیق می دانستم که آقازاده ای را می شناسم که از جنس و نوع آقازاده های مصطلح در جامعه ما نیست و باید او را استثنایی بدانم که آقازادگی را به اتمام و اکمال با نجابت و معرفت عجین و آکنده کرده است.

اما طی روز و شب گذشته، وقتی همشیره گرامی ایشان «سرکار خانم طیبه مخبر» را دیدم که با آمیخته ای از شجاعت و معصومیت، پیش قدم تزریق واکسن ایرانی کو وید ۱۹ می شود و در عین حال بدون هیچگونه احساس و بیان طلب کاری، داوطلبی خود را اقدامی حداقلی در جهت اعتماد به دانشمندان عزیز و تلاشگر ایرانی می داند، شعف و شادیم مضاعف شد که دکتر سجاد تنها نیست، بلکه تمامی فرزندان محترم جناب آقای دکتر محمد مخبر، «آقازاده های نجیب و بامعرفت» هستند.

خیر و عافیت دنیا و عقبا نصیب این خاندان مکرم و ان شاء الله نظير و تعداد اینگونه آقازاده های نجیب و بامعرفت، روز افزون باد.

منبع:روزنامه اینترنتی فراز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین