|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۳۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸
این تنها راهی است که می‌توان به امنیت عادلانه برای همه کشورها و تضمین صلح و ثبات بلندمدت رسید. ما نظامی‌شدن منطقه خلیج فارس را به سود هیچ کشوری در منطقه و جهان نمی‌دانیم و امیدواریم که سرانجام آمریکا هم با کنار گذاشتن سیاست مداخله و تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه، دست از ماجراجویی فرامرزی خود بردارد.

علی ربیعی گفت: مناسبات دوستانه ما با دو کشور روسیه و چین در اوج خود به پیش می‌رود هرچند که ما محدودیتی برای تعمیق این روابط در تمام جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نداریم اما همانطور که بارها و از جمله در ارائه طرح صلح هرمز اعلام کرده‌ایم، امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشورهای ساحلی این منطقه تامین شود.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود که در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره احتمال تاسیس پایگاه نظامی مشترک روسیه و چین با ایران در خلیج فارس یا دریای عمان، گفت: مناسبات دوستانه ما با دو کشور روسیه و چین در اوج خود به پیش می‌رود هرچند که ما محدودیتی برای تعمیق این روابط در تمام جنبه‌های سیاسی و اقتصادی نداریم اما همانطور که بارها و از جمله در ارائه طرح صلح هرمز اعلام کرده‌ایم، امنیت در منطقه خلیج فارس باید توسط کشورهای ساحلی این منطقه تامین شود.

وی ادامه داد: این تنها راهی است که می‌توان به امنیت عادلانه برای همه کشورها و تضمین صلح و ثبات بلندمدت رسید. ما نظامی‌شدن منطقه خلیج فارس را به سود هیچ کشوری در منطقه و جهان نمی‌دانیم و امیدواریم که سرانجام آمریکا هم با کنار گذاشتن سیاست مداخله و تفرقه‌افکنی میان کشورهای منطقه، دست از ماجراجویی فرامرزی خود بردارد.

وی یادآور شد: ایران و روسیه در حوزه‌های مختلفی از جمله دفاعی همکاری‌های خوبی دارند. این همکاری‌ها علاوه بر سطح دوجانبه در سطوح منطقه‌ای نیز در جریان است. مواضع همسوی دو کشور در خصوص مبارزه با ترویسم و افراط‌گرایی زمینه مشترکی را برای همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در سوریه فراهم کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین