|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۱۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
الان وقت خوبی است، آقایان همه جمع هستند، خوب است ببینیم با این پول چه کار کنیم تا بیشترین استفاده را برای سیل زده‌ها داشته باشد. هر کس پیشنهادی داد، در پایان ایشان فرمودند: به نظر می‌رسد برای هر یک از خانواده‌های سیل‌زده یک گوسفند پاکستانی که شیر فراوان می‌دهد وزاد و ولدش زیاد است بخریم تا بتوانند از پوست، گوشت، شیر و زاد و ولدشان استفاده کنند. این کار ارزشمندی بود که آن موقع برای سیل زده‌ها انجام شد.»

حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عباس پورمحمدی، خاطره‌ای را از کمک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سیل‌زدگان ایرانشهر روایت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه «کیهان»، پورمحمدی می‌گوید: «وقتی در ایرانشهر سیل آمد، خانه‌های بسیاری از مردم خراب شد. ما از طریق کرمان برای کمک‌رسانی به ایرانشهر رفتیم. وقتی به آنجا رسیدیم پرسیدیم: مسئولیت کارها را چه کسی به عهده‌ دارد؟ گفتند: آن سیدی که داخل سیل است. نزدیک‌تر رفتیم، سید رشیدی (آیت‌الله خامنه‌ای) را دیدیم که یک کیسه آرد به دوش گرفته، پاچه‌های شلوارش را بالا زده است تا آب نگیرد و به کسانی که دچار سیل شده‌اند کمک می‌کند.

پس از سلام و احوالپرسی، به او گفتم: چه چیز نیاز است؟ فرمودند: همه چیز نیاز است، ولی الان کمک‌های نقدی بهتر است. سریع به رفسنجان آمدیم و در مساجد پول جمع کرده، به ایرانشهر برگشته و خدمت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رسیدیم. ایشان فرمودند: الان وقت خوبی است، آقایان همه جمع هستند، خوب است ببینیم با این پول چه کار کنیم تا بیشترین استفاده را برای سیل زده‌ها داشته باشد. هر کس پیشنهادی داد، در پایان ایشان فرمودند: به نظر می‌رسد برای هر یک از خانواده‌های سیل‌زده یک گوسفند پاکستانی که شیر فراوان می‌دهد وزاد و ولدش زیاد است بخریم تا بتوانند از پوست، گوشت، شیر و زاد و ولدشان استفاده کنند. این کار ارزشمندی بود که آن موقع برای سیل زده‌ها انجام شد.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انقلاب به شهرستان ایرانشهر تبعید شده بودند.

براساس یکی از اسناد بدست آمده، در بخشی از گزارش ساواک درباره کمک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مردم ایرانشهر در جریان وقوع سیل در این شهرستانف با ابراز نگرانی آمده است: «کمک‌های یک نفر از آخوندهای تبعیدی به نام خامنه‌ای به مردم باعث رفع گرفتاری آنها شده است.»



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین