|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۶ آذر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
یک آزمون‌های تکوینی و یک آزمون پایانی داریم؛ آزمون تکوینی آزمونی است که معلمان در طول دوره تدریس ارزیابی از توانایی دانش آموزان دارند که به همراه امتحان‌هایی که به در پایان نیمسال برگزار می‌شود ترکیب نمره دانش آموز را تعیین می‌کند.

حاجی‌میرزایی از ایجاد قابلیتی جدید در شبکه شاد برای افزایش امنیت برگزاری آزمون در این بستر تا هفته آینده خبر داد.

محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات برگزاری امتحانات دانش آموزان با اشاره به اینکه برای ما موضوع امتحانات بسیار مهم است که بتوانیم ارزیابی دقیق و درستی از میزان‌های آموخته‌های دانش آموزان داشته باشیم، اظهار کرد: روش‌های مختلفی موجود را بررسی کردیم و در ابلاغیه‌ای که به استان‌ها ارسال کردیم اختیارات ویژه‌ای را به مدارس داده ایم که می‌توانند بر اساس صلاحدید خودشان این امتحانات را برگزار کنند.

او ادامه داد: یک آزمون‌های تکوینی و یک آزمون پایانی داریم؛ آزمون تکوینی آزمونی است که معلمان در طول دوره تدریس ارزیابی از توانایی دانش آموزان دارند که به همراه امتحان‌هایی که به در پایان نیمسال برگزار می‌شود ترکیب نمره دانش آموز را تعیین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در این نوبت سهم بیشتری به آزمون‌های تکوینی دادیم، گفت: این رویکرد بدان معناست که طبق نظر معلم آموخته‌های دانش آموز ارزیابی می‌شود و میزان یادگیری سهم بیشتری در نمره دانش آموز دارد.

بسترهای برگزاری آزمون مجازی گوناگون است

حاجی‌میرزایی در پاسخ به اینکه آزمون‌های غیرحضوری فقط باید در شبکه شاد برگزار شود یا خیر، با اشاره به اینکه حداکثر تلاشمان را کردیم که روش‌های برگزاری آزمون مطمئن باشد، بیان کرد: به مدارس اجازه دادیم که اگر از ظرفیت‌های دیگری هم می‌توانند استفاده کنند تا برای برگزاری آزمون روشی مناسب با شرایط ایجاد شود.

او ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کنونی نرم‌افزارهای متعددی برای برگزاری آزمون وجود دارد، استفاده هر کدام از این بسترها میسر است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته ظرفیت شاد را برای برگزاری آزمون‌های توسعه دادیم و ظرفیت جدیدی تا دو هفته آینده آماده شده و به شاد افزوده خواهد شد تا دقت بیشتر در برگزاری آزمون‌ها صورت گیرد.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه معلم نقش اصلی را در آزمون دانش آموزان بر عهده دارد، اظهار کرد: همچنان هم نقش معلمان نقش برجسته‌ای است و، اما این را بدانیم که با توجه به شرایط کنونی، روش‌های گذشته با مشکل روبه رو شده است و حتی اکنون برای حضور دانش‌آموزان با مشکل مواجه هستیم.

او ادامه داد: ممکن است که در این روش‌ها کاستی‌هایی هم وجود داشته باشد مه البته این کاستی‌ها برطرف خواهد شد چرا که ما راه نرفته‌ای را می‌پیماییم، مسیری که برای ما، معلمان و دانش آموزان جدید بوده و ممکن است دانش آموزان و معلمان در انجام این فرایند با مشکل روبرو باشند، ولی قطعاً به تدریج توانایی‌های بهتری ایجاد خواهد شد.

ترجیح آموزش و پرورش برگزاری آزمون حضوری است

حاجی‌میرزایی در پاسخ به این پرسش که موضع آموزش و پرورش نسبت به چگونگی برگزاری امتحانات چیست، گفت: ترجیح ما به ذلیل افرایش ضریب اطمینان از امتحان، آزمون حضوری است، اما مرجع اجازه دادن به اینکه ما می‌توانیم آزمون حضوری برگزار کنیم یا خیر، ستاد ملی کروناست بنابراین اگر جایی به ما اجازه بدهند آزمون حضوری میسر است.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با استان‌ها هم هماهنگ کردیم که اگر در بعضی مناطق نگرانی وجود ندارد از طریق آزمون حضوری کار دنبال شود که البته اگر ستاد کرونا اجازه ندهد امتحان غیر حضوری برگزار خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین