|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹
کد خبر: ۳۱۱۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
یکی از اهدافی که از آغاز دولت دنبال می‌کردیم و امسال بیشتر به آن توجه داریم بخش سلامت مردم است. در طول این هفت سال و چند ماه وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، توان ما و تخت‌های بیمارستانی ما نسبت به قبل از سال ۹۲، دو برابر شده است. یعنی حدود ۳۶ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده شده و حدود ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی ما به طور کامل بازسازی شده است.

حسن روحانی با اشاره به ابراز نگرانی در برخی رسانه‌ها در زمینه کرونا گفت: ما در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای آینده نداریم حتی برای تولید و تهیه واکسن. پا به پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفتیم و حتی نسبت به بعضی کشورها حرکت ما مناسب‌تر و مثبت‌تری بود.

رییس جمهوری اضافه کرد: در هفته‌های گذشته این موج سوم کنترل شد و ما شاهد بودیم که حدود ۵۰ درصد از فوتی‌های ما کاهش پیدا کرد. در زمینه واکسن همه اقدامات انجام می‌گیرد و این بشارت را می‌دهم که هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت و درمان برنامه ریزی کردند تا هم واکسن از خارج در اختیار مردم قرار بگیرد و هم واکسن داخلی در ماه‌های آینده امیدواریم به تولید برسد.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: یکی از اهدافی که از آغاز دولت دنبال می‌کردیم و امسال بیشتر به آن توجه داریم بخش سلامت مردم است. در طول این هفت سال و چند ماه وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، توان ما و تخت‌های بیمارستانی ما نسبت به قبل از سال ۹۲، دو برابر شده است. یعنی حدود ۳۶ هزار تخت بیمارستانی جدید آماده شده و حدود ۵۰ درصد تخت‌های قدیمی ما به طور کامل بازسازی شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: توانمندی سلامت در بخش بهداشت و درمان علاوه بر توسعه‌ای به لحاظ فرستادن متخصصین به بخش‌های و شهرستان‌های دوردست و همچنین مراکز بهداشتی، در این دولت دو برابر کل تاریخ ایران خواهد بود. یعنی از ابتدای تاریخ ایران هر چه بوده، قبل از انقلاب از قرن‌های گذشته تا سال ۹۲ از ۹۲ تا پایان دولت، این توانمندی به دو برابر افزایش پیدا می‌کند که این یکی از افتخارات ما است.

وی یادآور شد: هر مقدار تخت آی‌ سی‌ یو که در سال ۹۲ داشتیم، اکنون بیش از دو برابر شده است. الان حدود ۹ هزار ۵۰۰ تخت آی‌ سی‌ یو در اختیار داریم و بیش از ۲ برابر تعداد تختی است که ما در گذشته داشتیم.

رییس‌جمهوری با اشاره به تولید تجهیزات مورد نیاز در شرکت‌های دانش بنیان اظهارکرد: در بخش داروسازی همینطور و در بخش تربیت استاد، تربیت پزشکی و متخصص و پرستار هم ما پیشرفت خوبی داشتیم.

روحانی یادآورشد: بسیار خوشحالیم که توانستیم در روز پرستار به همه پرستاران جامعه بشارت بدهیم که دریافتی آنها نسبت به یک سال گذشته، بیش از دو برابر شده یعنی آنچه که یک سال قبل دریافت می‌کردند اکنون نزدیک به دو و نیم برابر شده و اگر بخواهیم از ابتدای دولت درنظر بگیریم دریافتی پرستاران بیش از ۶ برابر شده است و به این معناست که دولت به بخش بهداشت و درمان و بار سنگینی که بر دوش آنهاست، توجه دارد و همه توانمان را در این زمینه به‌کار خواهیم گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین