|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴

کیهان نوشت: فضاسازی سنگین چند روزه رسانه‌های معاند و مدعیان اصلاحات درباره گزارش فینال جام باشگاه‌های آسیا با کارگردانی AFC تبدیل به فضاحت شد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا حاضر نشد به نمایندگان صداوسیما مجوز حضور در ورزشگاه و گزارش مستقیم و از میدان بازی را بدهد اما در مقابل به عادل فردوسی‌پور این فرصت را داد تا به قطر رفته و از طریق اینستاگرام بصورت زنده بازی را گزارش کند.

از روز اعلام این خبر رسانه‌های معاند، مدعیان اصلاحات و برخی شبکه‌های اجتماعی در اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی شده به تبلیغ این موضوع پرداختند تا دوقطبی مورد دلخواه خود را شکل دهند. اما نتایج این عملیات روانی برای آنها چیزی در حد افتضاح بود. علیرغم همه این جوسازی‌ها گزارش اینستاگرامی مذکور بطور متوسط نیم میلیون بازدیدکننده هم نداشت –در بالاترین زمان 800 هزار- و این در حالی بود که حتی سایت تلوبیون بیش از یک میلیون بیننده داشت که بازی دیروز را از این طریق دنبال کردند و البته ده‌ها میلیون نفر هم از طریق شبکه سوم سیما این بازی را تماشا کردند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که نهادی ورزشی و مدعی عدم سیاسی کاری است در اقدامی غیرورزشی و کاملاً سیاسی و البته هم راستا با تحریم‌های آمریکا علیه صدا و سیما از حضور گزارشگران آن در قطر ممانعت به عمل آورد تا سریال اقدامات ضدایرانی خود را تکمیل کند.

برخی خبرهای غیررسمی حاکی است افزایش تعداد دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام فارسی AFC نیز طبیعی نبوده است که با توجه به خرید و فروش معمول (فالوئر) در فضای مجازی مسئله‌ای دور از ذهن نیست و وقتی افراد عادی می‌توانند براحتی این اقدام را انجام دهند برای تیم‌های سازمان یافته به مراتب راحت‌تر است.

گفتنی است بی‌بی‌سی طی چند روز گذشته و بخصوص دیروز برای این پروژه سنگ تمام گذاشت و وقتی دید مشتریان اینستاگرام AFC آنطور که پیش‌بینی می‌کنند نشده، مدعی شد در اینترنت اختلال غیرعادی ایجاد شده است بلکه مقداری از این افتضاح را بپوشاند.

البته بی‌بی سی در این مسیر تنها نبود و بار اصلی بر دوش عناصر داخلی بود. از جمله وزیر جوان کابینه که یک روز قبل از بازی با طعنه زدن به صدا و سیما از مردم خواست در زمان بازی دانلود و ترافیک ایجاد نکنند تا بینندگان بتوانند پای اینستاگرام AFC بنشینند!

همان نهادی که عیسی آل کثیر بازیکن پرسپولیس را به‌صورت غیرقانونی و ظالمانه‌ای محروم کرد و نشان داد در این میدان کدام سو ایستاده است. اگر بازیکن پرسپولیس علی‌رغم همه مشکلات و موانع خود را به فینال رساندند و در نهایت بازی را واگذار کردند، اما بازنده اصلی کسانی هستند که برای AFC علیه ایران توپ زدند تا بی‌آبرویی و ناعادلی این نهاد را بپوشانند و بزک کنند.

مسئله مهمی که در این میان وجود دارد و نباید از آن چشم پوشید بازی روانی کسانی است که می‌کوشند با برجسته کردن مسائل حاشیه‌ای، مسائل اصلی مردم را به حاشیه برانند و در این مسیر از هیچ شعبده‌ای نمی‌گذرند. یک روز باید مردم را با ربنای شجریان سرگرم کرد و سرکار گذاشت و یک روز دیگر با عادل فردوسی پور و فردا با بهانه و ابزاری دیگر.

اگر این بهانه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها نباشد چطور و چه کسی باید جواب قیمت مرغ و تخم‌مرغ را بدهد؟! درست در همین روزها که کوشیدند فضای رسانه‌ای و اذهان مردم را معطوف به مسئله دست چندم گزارش بازی دیروز کنند، قیمت تخم‌مرغ به شانه‌ای 40 هزار تومان رسید.

و در نهایت یک سؤال مهم و اساسی؛ مگر مدعیان اصلاحات و شرکای آنها در آنسوی آب دائم نمی‌گفتند و نمی‌گویند که صدا و سیما جایگاه خود را از دست داده و بیننده ندارد، پس این همه دست و پا زدن برای ایجاد دوقطبی و فشار برای بازگرداندن این و آن به یک رسانه متروک برای چیست؟! همین تناقض نشان می‌دهد هنوز هم علی‌رغم همه فضاسازی‌ها و رقیب تراشی‌ها، صدا و سیما رسانه‌ای مهم و اثرگذار در جامعه ایرانی است. البته این‌که مسئولان آن چقدر ارزش آن را می‌دانند و از آن در جهت منافع مردم و کشور استفاده می‌کنند، خود مسئله‌ای دیگر است.
در همین زمینه بخوانید
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین