|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۳۱۰۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۸
خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که انفجار (دیروز) یکشنبه رخ داده و عامل آن برخورد با یک شیء خارجی بوده است.

تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که یک کشتی حامل سوخت در بندر جده این کشور هدف حمله یک قایق بمب گذاری شده قرار گرفت.

به گزارش فارس،تلویزیون عربستان سعودی به نقل از وزارت انرژی این رژیم از یک حمله به کشتی حامل سوخت در جده خبر داد.

به گزارش الجزیره، تلویزیون عربستان سعودی اعلام کرد که این حمله توسط یک قایق بمب‌گذاری شده انجام شد و در نتیجه آن یک حریق کوچک در کشتی حامل سوخت رخ داد که اطفا شد.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان سعودی هم در این باره گفت: «اقدامات تروریستی علیه تاسیسات حیاتی امنیت و ثبات منابع انرژی جهان را هدف قرار می‌دهد.»

خبرگزارس رسمی عربستان هم به نقل از وزارت انرژی این کشور ادعا کرد که حادثه مذکور منجر به بروز تلفات جانی یا مالی نشده و تاسیسات مربوط به مخازن نگهداری یا تخلیه سوخت هم آسیب ندیدند.

منابع مطلع در یک شرکت دریانوردی صبح امروز دوشنبه از وقوع انفجاری در یک نفتکش در بندر شهر جده در ساحل دریای سرخ در غرب این کشور خبر دادند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که انفجار (دیروز) یکشنبه رخ داده و عامل آن برخورد با یک شیء خارجی بوده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شرکت ترابری بریتانیایی «بی.دبلیو» گزارش کرد، ۲۲ خدمه کشتی بی دبلیو راین که حامل پرچم سنگاپور بود، خود را نجات داده و هیچ یک در حادثه آسیب ندیده‌اند. برخی منابع دیگر گفته‌اند، کشتی حامل پرچم عربستان سعودی بوده است.

در عین حال در خصوص احتمال نشت نفت از محل انفجار هشدار داده شده است.

مقامات سعودی جزئیات بیش‌تری از این حادثه اعلام نکردند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین