|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۳۱۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۹
با سابقه‌ای که در این بیش از هفت سال با آقای اردوغان دارم بسیار بعید می‌دانم که ایشان قصد توهین به تمامیت ارضی ایران داشته باشد. البته این حق مردم است که حس میهن دوستی خود را نشان دهند. البته با صراحتی که مقامات ترکیه نشان دادند مشخص شد که جدیت و نیتی در این زمینه نداشته‌اند.


روحانی به شعرخوانی جنجالی اخیر اردوغان واکنش نشان داد.

رئیس جمهوری ایران گفت: روابط ایران و ترکیه بسیار مهم است و سال‌هاست که روابط سیاسی و اقتصادی داریم. ما با ترکیه در روند آستانه با هم هستیم و گفت و گو می‌کنیم. البته مساله تمامیت ارضی برای ایران هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

 وی افزود: حق مردم ایران است که درباره جمله‌ای حساسیت نشان دهند. آنچه که برای ما مهم بود این بود که وزیر امور خارجه ترکیه در گفت و گو با وزیر امور خارجه ما به این مساله اشاره کرد که آقای اردوغان از گفتن این شعر منظوری نداشته است. سفیر ترکیه هم همین مساله را مطرح کرد.

روحانی ادامه داد: مساله این است که شما یک شعر را در کجا بخوانید. آن بیت را اگر در ایران بخوانید یک معنا دارد و در جای دیگر بخوانید یک معنای دیگر.

رئیس جمهور تاکید کرد: با سابقه‌ای که در این بیش از هفت سال با آقای اردوغان دارم بسیار بعید می‌دانم که ایشان قصد توهین به تمامیت ارضی ایران داشته باشد. البته این حق مردم است که حس میهن دوستی خود را نشان دهند. البته با صراحتی که مقامات ترکیه نشان دادند مشخص شد که جدیت و نیتی در این زمینه نداشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توضیحاتی که دادند می‌توانیم از این مساله عبور کنیم اما حساسیت مردم ما بسیار مهم است. دنیا باید بدانید که میلیمتر میلیمتر سرزمین ما برای مردم بسیار مهم است و درباره تمامیت ارضی ایران مراقبت بیشتری کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین