|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۸
کد خبر: ۳۱۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
لاوروف بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای احیای مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: هدف نهایی باید عادی‌سازی کامل وضعیت در منطقه و روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی و تشکیل کشور فلسطین باشد.


وزیر خارجه روسیه تأکید کرد، نباید عادی‌سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی بر مساله فلسطین تأثیر بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در دیدار با عبدالله بن زاید، همتای اماراتی خود مجددا بر موضع مسکو درباره صلح در خاورمیانه تأکید کرد و گفت: ما شاهد افزایش عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل هستیم. این یک گام مثبت است که می‌تواند به ایجاد کانال‌هایی برای مذاکره و ارتباط کمک کند. اما ما همواره تأکید می‌کنیم عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسرائیل نباید مساله فلسطین را به حاشیه بکشاند. مساله فلسطین باید براساس قطعنامه‌های سازمان ملل حل شود و راه حل این مساله باید شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین باشد.

لاوروف بر لزوم افزایش تلاش‌ها برای احیای مذاکرات مستقیم میان فلسطین و رژیم صهیونیستی تأکید کرد و گفت: هدف نهایی باید عادی‌سازی کامل وضعیت در منطقه و روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی و تشکیل کشور فلسطین باشد.

لاوروف گفت: امارات توجه زیادی به مبارزه با تروریسم و ریشه‌کن کردن تندروی و افراط‌گرایی دارد.

وی تأکید کرد که مسکو برای بازگشت ثبات و امنیت به لیبی تلاش می‌کند.

وی گفت که مسکو آماده فراهم ساختن شرایط برای مذاکره میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و ایران است.

لاوروف همچنین تأکید کرد، با امارات برای مبارزه با کرونا و آزمایش واکسن اسپوتنیک-۷ همکاری می‌کنیم.

عبدالله بن زاید نیز گفت: ما مرحله سوم از آزمایش واکسن روسیه را آغاز کرده‌ایم. ما به روابط دوجانبه استراتژیک میان امارات و روسیه افتخار می‌کنیم.

وی از نقش و تلاش‌های کویت برای پایان بحران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با قطر قدردانی کرد.

وی بر نقش مهم عربستان و مصر در همبستگی عربی تأکید کرد و گفت: ادامه حمایت از تروریسم از سوی برخی طرف‌ها به ادامه بحران‌ها منجر می‌شود.

عبدالله بن زاید از طرح‌های روسیه برای برقراری آرامش در منطقه استقبال کرد.

وی درباره لیبی گفت: از زمان سقوط نظام سابق در لیبی، این کشور شاهد چالش بزرگی است. ما با روسیه برای برقراری هرچه زودتر ثبات و امنیت در این کشور همکاری می‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین